Ako živite u kontinentalnom delu zemlje gde sneg često zatrpa saobraćajnice, sigurno ste razmišljali o tome da li je bolje izabrati uske ili široke gume. U moru argumenata, jedni vozači tvrde da uže gume nude bolje prianjanje na snegu, a nasuprot njima stoji argument da su šire gume bolje jer pružaju veći kontakt s površinom. Ko je u pravu?
Autori testa navode da su sve gume dobro funkcionisale na testnoj stazi, a jedina jasna prednost koju je imala najuža guma bila je ojačana bočna strana, zahvaljujući kojoj je vožnja po snežnoj stazi bila nešto udobnija. Međutim, rezultati testa otkrivaju da većih razlika u stvari nema. Ni najšira ni najuža guma nisu bile najbrže.
Druga najuža guma (225/45 R18) imala je najbolji krug od 82,29 sekundi, što je bilo oko sekundu brže od gume 205/60 R16 i oko 2,4 sekunde brže od najšire kombinacije guma, koja je uparila 255/35 R19 napred s 275/35 R19 pozadi.
Podaci dodatno zbunjuju kada su u pitanju testovi kočenja i ubrzanja. Uže gume najbrže su završavale brzinski test, ali su bile i najsporije na testu kočenja. Na kraju, kada se svi rezultati testa saberu, najuža guma se može proglasiti pobednikom.
Međutim, TyreReviews navodi da su razlike bile vrlo male, toliko da čak i dubina gaznog sloja ima mnogo veći uticaj na performanse nego širina. Ako izuzmemo najužu gumu, koja ima drugačiji profil gaznog sloja i pogledamo samo ostale tri, razlika u performansama je praktično zanemariva. Dakle, ako tražite najbolju gumu za snegom prekrivene puteve, sama širina nije bitna.
BONUS VIDEO:
(MONDO)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!