• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PRIČA O USPEHU: Snovi, rad, borba preduzetnice iz Ukrajine Svitlane Devčić kao inspiracija

Izvor Promo

Preduzetnica i vlasnica marketinške agencije „Aligator“ Svitlana Devčić, od pre godinu dana stanovnica je Beograda.

 PRIČA O USPEHU: Snovi, rad, borba preduzetnice iz Ukrajine Svitlane Devčić kao inspiracija Izvor: Promo

U prestonicu je stigla iz Ukrajine i danas važi za uspešnu poslovnu ženu. Zvuči lako, ali zapravo iza svega stoji mukotrpan i predan rad. Njena životna priča svedočanstvo je o tome da se snovi, rad na njima, kao i ciljevi koje smo postavili i ka kojima stremimo, uvek isplate. O tome je veoma otvoreno govorila u podkastu „Biti žena“, čije delove prenosimo:

  • Kada sam imala 7 godina u mojoj školi je održana promocija cirkuskog studija za vazdušnu gimnastiku. Meni je to bilo jako interesantno, nisam ni rekla roditeljima da sam počela time da se bavim. To je bila ljubav za ceo život. Tada smo teško živeli i verovatno je to bila moja odluka da pobegnem od kuće, da nađem nove prijatelje kako ne bih bila kod kuće, jer je bila loša situacija sa tatom. Tada se već raspao SSSR, otac je izgubio posao i ja sam želela da se bavim nečim, samo da ne budem kod kuće. Tako sam od 7. godine počela da se bavim gimnastikom i tako punih 18 godina. Kada sam imala 15 godina pobedila sam na takmičenju koje je organizovano u Seulu u Južnoj Koreji. Tako sam dobila svoj prvi poslovni ugovor. Rešila sam zajedno sa porodicom da potpišem ovaj ugovor.

Odmah u startu uočila je koliko se život u tom selu sveta razlikuje od onog u Ukrajini.

  • Bila je velika razlika između Ukrajine i Azije. Prvo što je devojčici iz malog grada upadalo u oči jeste upečatljivost boja. Ljudi su bili stilski obučeni, žene koje voze automobile, reklame na sve strane, sve je bilo upečatljivo i interesantno. Za mene je to bio WOW efekat. Sve sam to želela da imam u Ukrajini. Shvatila sam da želim da budem dizajner i da pravim sama svu tu lepotu.

O počecima kaže da su bili teški, ali i inspirativni.

  • Kad sam se vratila u Ukrajinu upisala sam se na fakultet. Radila sam na radio stanici i već sam znala kako treba raditi sa klijentima. Onda smo drug i ja otvorili agenciju za reklamu. Uvek sam spremna za nešto novo. Ja sam tada počela bez finansija, bila sam devojka koja je završila fakultet. Uzela sam sobu tri sa tri, stavila kvadrati kompjuter, i to je za mene tada bilo jednostavno, ali sada shvatam kolika je to bila avantura.

Svitlana je u jednom trenutku uplovila i u političke vode, a danas se seća da je tada u sastavu poslanika bilo samo 16 % žena poslanica.

  • Pre toga moje okruženje su bili sportisti, takmičenje, nagrade. Jednog dana je moj prijatelj Vitalij Kličko osnovao stranku, organizovao je svoj tim i pitao me je da li želim da se im se pridružim. Prihvatila sam jer sam želela da menjam svet na bolje. Sa dobrom kampanjom ostvarili smo pobedu na izborima.
  • Pogledajte

    01:01
    Biti žena, gošća Svitlana Devčić
    Izvor: Promo
    Izvor: Promo

Na svom poslovnom putu susretala se i sa neprijatnim situacijama iz kojih je izlazila još jača:

  • Sa muškarcima nije jednostavno raditi. Imala sam jednu neprijatnu situaciju kada sam radila na radiju. To je bila reklamna kampanja za političke stranke. Direktor je okupio kolektiv da bi nam rekao da loše radimo, a ja sam bila rukovodilac reklamnog odeljanja. Rekao mi je: „Svitalna, šta te košta da odeš negde na kafu ili u saunu kako bismo došli do većeg budžeta?“. Za mene je to bio takav seksizam i to su bili poslednji minuti koje sam provela tu. U tom trenutku sam shvatila da biše nikada ne želim da radim pod nečijim rukovodstvom, a posebno ne muškarca. Sve to mi je dalo vetar u leđa da radim još bolje.

Naša sagovornica smatra da nam je potreban dodatni aktivizam, naročito u politici i biznisu:

  • Mislim da je važan aktivizam, jer je, na primer, žena malo u politici, nema ravnopravnosti između muškaraca i žena i zato sada razmišljam da ih je biše, možda ne bi bilo ovoliko ratova u svetu Žene mogu da se dogovore i ne rukovode se toliko egom. Žene imaju impuls da obnove, da sačuvaju, da uvećaju. Mislim da je potrebno više žena u politici i biznisu, jer njihovo prisustvo može da omekša situaciju i da dovede do rešenja.

    Borba kroz koju je prošla učinila ju je jakom:

  • Ovo nije bila samo borba, već i rizik koji preuzimaš na sebe. Gledajući unazad ništa ne bih želela da promenim. Zahvaljujući politici, upoznala sam svog supruga, zahvaljujući biznisu napravili smo mnogo interesantnih društvenih projekata. Ništa ne bih menjala. Želim da inspirišem i druge žene da se ne zaustavljaju i da samo idu napred.
  • Podkast „Biti žena“ realizuje WMG sa nemačkom fondacijom Konrad Adenauer i holandskom fonadacijom Eduardo Frei.
Izvor: QR kod

Skeniranjem (slikanjem) kamerom telefona ovog QR koda stižete do šeste epizode podkasta Biti žena koja će biti dostupna od 19.00.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image