• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TRŽIŠTE POLOVNIH AUTOMOBILA PREPUNO JE LAŽNIH PRODAVACA: Evo na koje načine možete da se zaštitite od prevara

Autor Aleksandra Virijević

Deset saveta kako da prepoznate prevarante prilikom kupovine polovnog automobila.

 shutterstock_2026607897 copy.jpg Izvor: Alexander Gafarro/Shutterstock

Potraga i kupovina polovnog automobila treba da bude uzbudljiv proces, ali prevaranti lako mogu da namame vozače tako da ih greška skupo košta. Budući da prevare preovlađuju na tržištu polovnih automobila, stručnjaci iz kompanije za automobilske podatke "carVertical", daju deset savete o tome kako da prepoznate uobičajene obrasce prevare, kao i kako da se zaštitite od gubitka novca.

Plaćanje unapred

Prodavci prevaranti objavljuju reklame za automobile koji izgledaju kao da su po povoljnoj ceni. Zatim ubede potencijalnog kupca da se automobil nalazi na udaljenoj lokaciji i traže da im se novac prenese unapred pre dostavljanja automobila. Često se prave da su drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osećaj urgentnosti. Kada se novac prenese, oni ga podignu, uklone oglas i nestaju bez traga.

Lažni veb-sajt prodavaca automobila

Prevaranti kreiraju lažne veb-stranice prodavaca automobilana kojima prikazuju veoma primamljive ponude. Ove veb-sajtovi često veoma liče na dobro poznate mreže zastupnika ili marke i koriste gotovo identične veb-linkove. Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju takozvanog prodavca, često se od njih traži da unapred plate. Kupci treba uvek pažljivo da provere svaku veb-stranicu na kojoj daju svoj novac i ako ponuda deluje kao da je previše dobra da bi bila istinita, onda je to verovatno tako.

Maskiranje činjenice da je automobil uvezen

Ponekad prodavci izbegavaju da spomenu činjenicu o stranom poreklu automobila. Čak i kada je automobil uvezen pre 5 ili 8 godina, što je i dalje značajna informacija koja može biti ključna u donošenju odluka. Relativno je jednostavno i jeftino uvesti automobil i stoga se mnogi automobili kupe u jednoj zemlji, a završe u drugoj. Međutim, tokom prekograničnih transakcija, kilometražom se može manipulisati i neka oštećenja se mogu prikriti.

Fejsbuk tržište

Oglasi lažnih auto delova za prodaju je veoma popularno na Fejsbuk tržištu, a često uključuje nekog ko reklamira komplet točkova ili retkih delova karoserije za popularni automobil kako bi se stvorila iluzija dobre cene. Pitaće kupca da im prenese novac, a zatim će nestati. Nažalost, Fejsbuk tržište ima slabu kontrolu kvaliteta i nepostojeću korisničku podršku tako da kupci treba da budu veoma oprezni i da razmene novac tek nakon što lično pregledaju robu.

Prevara sa vraćanjem kilometraže

Prevaranti šteluju merače kilometara jer žele da povećaju vrednost automobila koji veštački prodaju. Starije automobile je moguće štelovati mehanički ili pomoću dijagnostičkih uređaja koji se povezuju sa novim vozilima. Prevara sa vraćanjem kilometraže čini da izgleda kao da je automobil vožen manje kilometara nego što je to u stvarnosti, što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i koji vredi daleko manje nego što je plaćen.

Skriveno oštećenje

Normalno je da vozila pretrpe oštećenja na svakih nekoliko godina. Međutim, nekada prodavci ne dele detalje o istoriji oštećenja automobila, a jedini način da se to sazna je pomoću provere istorije. Kupovina polovnog automobila sa ozbiljnim oštećenjem u prošlosti može da košta kupce mnogo više novca datog za popravke. Bez spominjanja činjenice da vozilo može da ima oštećenja u strukturi koja ugrožavaju bezbednost.

Lažni izveštaj o istoriji vozila

Neki prodavci prevaranti lažiraju izveštaje o istoriji vozila kako bi uverili kupce da automobil koji prodaju nema mane. Ako se izveštaji o istoriji ne odštampaju i ne generišu na licu mesta, neki događaji se mogu izbrisati. Stoga kupci treba sami da generišu izveštaj o istoriji kako bi izbegli da budu prevareni.

Nekadašnji automobili za iznajmljivanje i taksi vozila

Automobile za iznajmljivanje koje kratkoročno koriste kompanije za zajedničko korišćenje vozila i taksi vozila treba generalno izbegavati budući da je veća verovatnoća da će biti istrošeni i postati rupe bez dna. Ipak, prodavci često ne kažu kupcima kada su njihova vozila korišćenja na ovaj način.

Korišćena vozila koja se kratkoročno zajednički koriste imaju mnogo više hladnih startova, što znači da motor i neke druge komponente mogu da se degradiraju i da ne budu pouzdani kao što bi trebalo da budu. S druge strane, taksi vozila često imaju mnogo veću kilometražu i mogu se prepoznati po istrošenom enterijeru, naročito na zadnjem sedištu. Budući da se većina taksi vozila vozi po mestima i gradovima, preporučuje se da kupci pregledaju ove automobile i da posebno obrate pažnju na stanje kočionog sistema i komponente vešanja.

Ukradeni automobili

Skoro svi ukradeni automobili završe kao rezervni delovi na crnom tržištu, ali ponekad ovi automobili završe u malim oglasima ili na društvenim mrežama. Kupovina ukradenog vozila će doneti izgubljene dane, ako ne i nedelje, u pokušaju da se povrati novac. U proveri istorije će biti navedeno da li je automobil prijavljen kao ukraden.

Sumnjive šeme plaćanja

Prodavci prevaranti mogu da tvrde da ne prihvataju bankovne prenose, već da preporučuju plaćanja putem servisa kao što je Western Union. Ovo treba da bude momentalni znak za uzbunu, budući da prevaranti mogu da naprave lažne lične karte i tako preuzmu novac, a da nikada ne pokažu stvarni automobil.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

02:40
"OVA STVAR ĆE POVEĆATI BROJ PARKING MESTA I SMANJITI BROJ AUTOMOBILA U BEOGRADU?!" Stručnjaci: To je konstanta koja treba da traje
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Kurir Biznis/Mondo/A.V.)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image