Kupovina polovnih automobila nije lak zadatak. Postoji mnogo aspekata koje treba proveriti kako bi se osiguralo da je vozilo u dobrom stanju i izbegle glavobolje. Internet oglasi su puni automobila koji su nekada služili kao taksi, često uvezeni, a kupci ih radije izbegavaju zbog straha od dodatnog 'habanja' izazvanog čestim vožnjama.

Da li je loša ideja kupiti polovni automobil koji je korišćen kao taksi? CarVertical, kompanija za istoriju vozila, objavila je listu brendova koje koriste taksi kompanije i nude trikove za identifikaciju vozila koja su nekada bila taksi. Taksiji obično imaju veliku kilometražu, što znači da mnogi bitni delovi mogu biti jako istrošeni. Nije bitno da li je auto dobro održavan, velika kilometraža je i dalje loša stavka kada se traži polovni automobil. Isto tako, taksiji većinu svojih vožnji provode u gradu, što stvara preveliki pritisak na različite komponente vozila, posebno na motor, kočnice i menjač. Suprotno tome, vozilo slične kilometraže koje se vozi prvenstveno autoputem biće u mnogo boljem stanju, piše Jutarnji list.

Iako taksi vozni park obično čine pouzdana vozila sa dobrom reputacijom i mogu da pređu mnogo kilometara, zbog svega navedenog, trebalo bi da izbegavate kupovinu ovih automobila na tržištu polovnih automobila. Imajte na umu ove trikove da biste identifikovali polovni automobil koji je nekada bio taksi. 

1. Prva zamka, istoriju vozila nije lako proveriti

Provera istorije automobila nije uvek najlakši način da saznate da li je vozilo korišćeno kao taksi ili ne, posebno ako se radi o uvezenom automobilu. Nepošteni prodavci često kriju istoriju vozila koja prodajuVerujte prodavcima od poverenja pri kupovini, čak i ako danas nema garancije za poštenje.

2. Druga zamka, skidana kilometraža

Kilometraža se često skida jer takvi automobili za nekoliko godina "u službi" mogu da pređu nekoliko stotina hiljada kilometara. Sigurno je veća verovatnoća da je njihova kilometraža neovlašćeno menjana. Ako sumnjate, odustanite.

3. Najpopularniji brendovi: nemački

Prema podacima koje je carVertical dobio na svojoj platformi, najpopularniji brendovi taksi automobila na tržištu polovnih u Evropi su Mercedes-Benz (29%), Folksvagen (14,4%), Škoda (12,3%), Volvo (10,9%) . ) i BMV (5,8%). Pošto su kupci veoma cenjeni od strane ovih proizvođača, prevaranti često koriste ovu potražnju da zarade novac.

Što se tiče modela, Mercedes-Benz E-Klasa je na vrhu liste (17,9%), a slede Škoda Superb (7,7%), Folksvagen Pasat (6,1%), BMW serije 5 (5%) i Volvo V70 (4,7%) ).

4. Boja automobila

Boja automobila takođe može da otkrije njegovu prošlost.Mnogi gradovi u Evropi farbaju u istu boju za sve svoje taksije, tako da ih je lako razlikovati na ulici. Opšte je poznata činjenica da su neki modeli, poput E-klase, fabrički pravljeni za potrebe taksija. i tako dobija posebnu boju karoserije. U Nemačkoj je krem boje. Međutim, danas su folije jeftinije rešenje, pa taksi auto može biti bilo koje boje.

5. Dobro pogledajte karoseriju

Pored navedenog, pri kupovini polovnih automobila, vredi dobro pogledati njegov lim ako pokušavate da saznate da li je automobil korišćen kao taksi. Ovde ne mislimo na traženje rđe, već na činjenicu da su ponekad taksi vozila oblepljena nalepnicama.

Pošto ove nalepnice štite velike površine vozila od sunca, ove oblasti mogu biti tamnije i jasnije vidljive čak i nakon poliranja, što može ukazivati na to da je automobil u prošlosti korišćen kao taksi.

(MONDO)