Sa prazničnim periodom povećava se i potrošnja, čak i za 40 odsto. Nakon poslednjeg otkrića falsifikovanih proizvoda, potrošači će osim o cenama morati da vode računa i o kvalitetu namirnica. Marko Dragić iz Nacionalne organzacije potrošača rekao je da se može očekivati da je na tržištu u Srbiji veliki broj falsifikovanih proizvoda i da građani koji su ih uočili mogu da ih prijave tržišnoj i poreskoj inspekciji.
Tržišni inspektori su nedavno otkrili ilegalnu proizvodnju falsifikata deterdženata, šampona i poznatog keksa. Marko Dragić iz Nacionalne organzacije potrošača rekao je za RTS da se to i očekivalo, pošto je i pre godinu dana došlo do otkrića falsifikata deterdženata koji su se prodavali na pijacama i na "haubama".
Istakao je da je iznenađujuće što se proizvođači falsifikata nisu opametili i prestali sa takvim ponašanjem, ali i što nadležni nisu pokrenuli dovoljno adekvatnih postupaka.
Dragić je rekao da se može očekivati da je na tržištu u Srbiji veliki broj falsifikovanih proizvoda.
"Pogotovo što su jako velike razlike u cenama i nije realno i prirodno da budu tolike razlike u cenama na pijacama i u samim prodavnicama. I pored marži i zarade koje trgovci imaju, opet ne može da dođe do tolikih oscilacija i ne može biti toliko niža cena na pijacama", naveo je Dragić.
Kako je objasnio, upravo je to pokazatelj da je to roba sumnjivog porekla i kvlaiteta i da bi trebalo izbegavati ili prekomerno kontrolisati te proizvode kako se potrošači ne bi doveli u zabludu ili da ne bi nastao neki zdravstveni problem.
Obratiti se inspekciji u slučaju sumnje
Dragić je istakao da bi ukoliko postoji sumnja da se u nekom objektu prodaju falsifikovani proizvodi to trebalo prijaviti tržišnoj i poreskoj inspekciji, a ako postoji problem sa određenim proizvodom, to bi trebalo prijaviti inspekciji koja je zadužena za kontrolu porekla tog proizvoda.
Govoreći o cenama i sniženjima, Dragić je rekao da prosečan potrošač nikako ne može da zna kada je došlo do promene cene i da mu jedino preostaje da trgovcu veruje da je to zaista tako.
"Dok tržišna inspekcija može uvidom u knjige trgovaca da vidi da li je došlo do promene cena neposredno pre najave, na primer neko vikend sniženje ili vikend akcije i na taj način da pokrene adekvatan postupak i sankcioniše trgovca koji na taj način posluje", rekao je Dragić.
Poručio je da je savet za prazničnu kupovinu potrošačima da prate akcije i sniženja i da kupuju samo ono što im je neophodno.
BONUS VIDEO: Mama se posvađala sa kasirkom
(Mondo/RTS/M. Š.)
"Partizan ide na Fajnal-for, Evroliga je prava košarka": Igrao sa Lebronom, a u Evropi pokazuje kakav je majstor
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Nema vremena ni da se pati, ni da se previše raduje": Željko otkrio ko neće igrati za Partizan u Berlinu