Predsednik Srbije Aleksandar Vučić priustvuje danas predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza - Soko u Tehničko-putničkoj stanici Zemun, rečeno je iz Predsedništva.
Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj. Predsednika Vučića su dočekali ministar građevinarstva, saobracaja i infrastrukture Goran Vesić, predsednik privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić, v.d. generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Jelena Tanasković, v.d. generalnog direktora "Srbija Voz" Ivan Bulajić, v.d. generalnog direktora "Srbija Kargo" Dušan Garibović, v.d. generalnog direktora "Železnice Srbije" Goran Adžić, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, generalni direktor ogranka Kineskih železnica u Srbiji Đi Fengran, glavni zastupnik kompanije CRRC Džou Je i generalni direktor Huawei Serbia Džang Điming.
Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat. Takođe napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.
Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom. Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).
Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama.
Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu. Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje.
Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica...
Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku. Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku.
Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza i moga da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada.
Voz ima materijale koji za 10 odsto imaju veću stopu recikliranja i 15 odsto veću razgradljivost.
Elektromotorni voz SOKO kompanije CRRC zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2, Induzijem i Mirelom.
Zadovaljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i Mađarskoj i ima četiri pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i Mađarskoj.
BONUS VIDEO: Plavi voz
(Mondo/M. Š.)
Herojska pobeda Partizana u Berlinu! Karlik Džouns 2 sekunde pre kraja doneo petu u nizu!
Partizan prosuo sve i izgubio u Subotici: Bledi crno-beli nisu mogli protiv Spartaka!
Pravio haos na utakmici Zvezde, sada joj opet sudi! Evroliga ga vratila u Arenu posle velikog skandala
4, 3, 2 - Karlik Džouns za pobedu Partizana! Pogledajte koš kojim je Amerikanac zapalio Grobare u Berlinu
"Da se malo spustimo na zemlju, nije sve med i mleko": Opomena Partizanovog kapitena kako mora u Evroligi