• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"OSMACI SU POTPUNO NEZAINTERESOVANI, TO SE NIJE DEŠAVALO"! Zaključeno preko 10 kečeva, sada ih čeka popravni

Autor Aleksandra Virijević

Osmaci su potpuno nezainteresovani za saradnju sa nastavnicima zbog čega su oni prinuđeni da im zaključe jedinice, navode iz više beogradskih škola.

 Sve više osmaka ima zaključene jedinice i polaže popravni ispit Izvor: RINA.RS

Retko se kada može čuti da je neko od učenika osmog razreda pao na popravni ispit. Direktori škola kažu da toga nije bilo godinama unazad, da se saradnjom nastavnik-roditelj-učenik, uvek "izvuče" dvojka na kraju. Međutim, ove godine u nekoliko beogradskih škola navode da su bili "prinuđeni" da zaključe jedinice i osmacima, jer je izostala svaka saradnja učenika sa nastavnicima.

U tim školama ovih dana organizuje se pripremna nastava za popravni. Oni će od 10. do 15. juna, zavisno od škole, imati priliku da poprave te ocene i zajedno sa vršnjacima izađu na malu maturu. Milan Krstić, direktor OŠ "Pavle Savić" iz Mirijava kaže da je u toj školi desetak osmaka ostalo da polaže popravni ispit iz matematike. Nastavnica je, navodi, uradila sve što je bilo do nje, organizovala dopunsku, pružila im šansu da poprave, ali je izostala saradnja učenika.

"Malo je neobično da se u osmom razredu padne na popravni, ali verujte morali smo tako. Potpuno je izostala saradnja učenika sa nastavnicom, a ona je uradila sve što je bilo do nje. Organizovala je plan podrške, dopunsku nastavu, roditeljski sastanak na kome se sa roditeljima dogovorila da svakog petka šalje zadatke koje će učenici raditi, da to potpisuju roditelji.... Ništa nije pomoglo. Ovo nam se do sada nije dešavalo, ali morala smo tako", priča on.

Za te učenike popravni je organizovan 10. i 11. juna. Tu će dobiti još jednu priliku da poprave ocenu i izađu sa svojim vršnjacima na malu maturu. Direktori škola kažu da su se našli u neobičnoj situaciji, da se nastavnici trude, da daju šansu učenicima da poprave ocenu, ali da su oni nezainteresovani. Minimum koji im zadaju da urade, ne ispune.

Učenik obavezan da pohađa pripremnu nastavu

U OŠ "Lazar Savatić" u Zemunu kažu da je i kod njih ove godine jedan učenik pao na popravni. Direktor te škole Goran Petrović kaže da je direktor šest godina i da do sada nikada nisu imali primer da učenik osmog razreda ide na popravni ispit, ali da su sada ostavili jednog učenika jer je bio potpuno nezainteresovan da popravi ocenu.

"Kod nas je jedan učenik pao na popravni. Za njega mora da se obezbedi dodatna pripremna nastava, da bi junu izašao na polaganje. Ako popravi ocenu ide na završni ispit sa vršnjacima", rekao je on.

A Zakon o osnovnom obrazovanju i vaspitanju kaže da popravni ispit polaže učenik od četvrtog do osmog razreda koji na kraju drugog polugodišta ima do dve nedovoljne zaključne brojčane ocene iz obaveznih predmeta ili iz jednog obaveznog predmeta i izbornog programa drugi strani jezik.

"Učenik koji polaže popravni ispit obavezan je da pohađa pripremnu nastavu, koju je škola dužna da organizuje neposredno pre polaganja popravnog ispita", stoji u Zakonu.

Zakon kaže i da učenik osmog razreda ne može da ponavlja razred ukoliko ima više od dve zaključene jedinice.

"Učenik osmog, odnosno završnog razreda koji ima više od dve nedovoljne zaključne brojčane ocene ili ne položi popravni ispit ne ponavlja razred, već završava započeto obrazovanje i vaspitanje u istoj školi polaganjem ispita iz obaveznog predmeta, odnosno izbornog programa drugi strani jezik iz kojeg ima nedovoljnu ocenu", stoji u Zakonu.

Učenik osmog razreda koji položi popravni ispit, stiče pravo da polaže završni ispit u osnovnom obrazovanju i vaspitanju u propisanim rokovima.

Sve više dece upisuje privatne škole

Direktori kažu da je jedan od razloga lagodnosti učenika završnih razreda osnovne škole i to što sve više njih upisuje privatne srednje škole. Za učenike koji nakon završene osnovne škole upisuju privatnu srednju školu, uspeh iz osnovne škole i bodovanje završnog ispita ne znači ništa.

Bodovi ostvareni na uspehu iz šestog, sedmog i osmog razreda, kao i bodovi ostvareni na tri testa na završnom ispitu znače učenicima koji upisuju državne srednje škole.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

04:12
MATERNJI JEZIK - TEŽI OD STRANOG? Milica Rabrenović za Kurir TV o tome Zašto je maturantima SRPSKI JEZIK NAJSLABIJA TAČKA?
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

(Euronews/Mondo/A.V.)

Možda će vas zanimati

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

NEMANJA

UZ -ZNAS TI KO SAM JA??? I MOJ TATA JE U STRANCI????I DESINGER JE TATA-STA RECI KOGA VIDIMO NA TV-u SVAKI DAN-TAKVI SMO.

Tri Tacke

Ko nije predavao u školi ne zna o čemu se radi: navodno učenici uspostavljaju svoj sistem vrednosti kao da su u zatvoru, a nastavnici zatvorski čuvari. U srednjoj školi su problem ne-učenici koji prisustvuju nastavi i izvrgavaju ruglu one koji iole nešto znaju. Kada sam izbacio jednog napolje iz učionice školski policajac nije hteo da reaguje, a onda je došao njegov "otac" neki navodno poznati advokat - i naravno nije mu bio otac, a on je bio tzv. navijač. Navodno otac je pretio i nešto se blesavio, tražio sam mu advokatsku legitimaciju i da dokaže da je otac ovom liku. Ne samo da lik nije bio učenik škole, nego tu školu nikad nije ni pohađao. problematične učenike treba staviti sve u isto odeljenje i onda se sami makljaju i veoma brzo se dovedu redu. To se ne radi isključivo jer direktori škola to sprečavaju - navodna neka inkluzija pitomih i divljih - da pitomi ojačaju. Suštinski, kada počnu ozbiljno da se makljaju u tako segregiranim odeljenjima direktori više ne mogu da zaštite grubijane što je samo dokaz da se to namerno radi od strane nekakve grupe: ako sebe ne mogu da naprave pametnijim, svakako, mogu da naprave glupljim. Prvo su obesmislili školski program, a onda i samu nastavu. Ti mamlazi koštaju i neko ih i placa i razvozi po školama, a u proseku su ok 3 godine stariji od učenika. Apsolutno je potrebno da se uvedu biometrijski kartice za ulazak učenika u škole, pogotovu stručne jer je tu nastava posebno obesmišljena.

y

To je produkt obaveznog skolovanja . Da je vest da tamo neki ***ilcici nece da idu u skolu. I NE TREBA DA IDU I NE TREBA DA JE ZAVRSE.

special image