• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"KUPUJE SE ISKLJUČIVO NA AKCIJI"! Koliko su potrošači u Srbiji promenili svoje navike i šta im je najvažnije?

Autor Aleksandra Virijević

Nekada je kvalitet proizvoda kupcima bio prioritet, dok se danas sve češće pažnja obraća isključivo na njegovu cenu.

 GetOriginalImageById.jpg Izvor: Shutterstock

Dolaskom stranih trgovinskih lanaca promenile su se navike potrošača u Srbiji. U međuvremenu, svetska ekonomska kriza, pandemija kovida, i još mnogo toga dodatno su uticali na to da potrošači promene prioritete. Sada im je najvažnije da za svoj novac dobiju kvalitetan proizvod po prihvatljivoj ceni. Prema jednom istraživanju potrošači u regionu su veoma pesimistični. Koriste nove tehnologije, smanjuju potrošnju, češće kupuju jeftinije proizvode i one na akcijama, okreću se diskontima i privatnim robnim markama.

Kupcima je i dalje kvalitet jedan od glavnih faktora prilikom izbora proizvoda, ali je on usko povezan i sa cenom. U potrošačkim organizacijama potvrđuju da su promene navika potrošača sve vidljivije. Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača Beograda navodi da se smanjuje i menja kupovna moć, i da se menja struktura potrošnje.

"Kupuje se uglavnom na akcijama. Kupuje se jeftinija roba. Zamenjuje se skuplja roba jeftinijom, izuzimajući negde oko deset do 12 odsto potrošača koji svojim primanjima mogu u potpunosti da zadovoljavaju svoje potrebe bez ikakvih ograničenja", dodaje Bogosavljević.

Onlajn kupovina

Potrošačima je izuzetno važna brzina isporuke, a sve je bitniji i digitalni svet. Društvene mreže i influenseri postaju sve prisutniji, jer aktuelni kupci informacije o brendovima i dobrim ponudama prvenstveno dobijaju onlajn. Zoran Bogetić sa Ekonomskog fakulteta objašnjava da je, kada su brendovi u pitanju, jako važno da vlasnici velikih brendova potpuno budu osvešćeni da podjednako moraju biti prisutni u digitalnoj sferi, kao i na fizičkom prostoru.

"Dakle, tradicionalan pogled na brendove više ne može davati dobre rezultate, ako nije spojen sa digitalnim", naglašava Bogetić.

Pada lojalnost bilo kakvoj vrsti brendova, kažu stručnjaci. Mlađi kupci mnogo više traže personalizaciju - da u ponudi trgovaca dobiju ono što je skrojeno baš prema njihovoj meri.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

03:45
"CENE HRANE SE NEĆE VRAĆATI NA STARO" Analiza stručnjaka nakon vesti da INFLACIJA USKORO PADA: Ovo je čudna stvar kod EKONOMIJE
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

(RTS/Mondo/A.V.)

Možda će vas zanimati

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Goran

Gle cuda, gradjani sa srpskim platama ne mogu placati cene vece od nemackih. Dajte zovite udruzenje za evidentiranje ginisovih rekorda. Da pribelezimo cudo srpskih kupaca.

I

Takav je standard. Ljudi kupuju samo jeftiniju robu koju mogu da plate. Po svemu sudeći će uskoro i stvari kao što su kafa ili čokolada biti luksuz

special image