Hteli to da priznate ili ne, marketi i prodavnice imaju bezbroj trikova kojima vas navode da potrošite novac. Proizvođači takođe igraju značajnu ulogu u tome, menjajući ambalaže i postižući maestralne optičke varke. Postoje mnoge cake, od iluzija u popustima do prozora koji ne postoje ni u jednom supermarketu.

Ako želite da uštedite novac i ne potrošite ga "svaki put bespotrebno i neplanirano", pogledajte video stručnjaka za štednju. Detaljno je opisao kako marketi manipulišu kupcima, a cilj je da se potroši što više novca. Tajna je u tome da osnovne namirnice, koje su nam svakodnevno potrebne, uvek budu prekrivene, dok one koje nisu neophodne, uvek budu istaknute u prvi plan.

"Da li ste se ikada zapitali kako dizajneri supermarketa manipulišu ljudima da troše više", zapitao je Džoel Gibson pratioce. Objasnio je da su mleko i jaja uvek sakriveni duboko u unutrašnjosti objekta, dok sam ulaz treba da bude "svež". To znači da će se u velikim marketima na samom ulazu nalaziti cveće, baštenska oprema i sve ono što nas umiruje. Na taj način potrošači se osećaju prijatno i udobno.

TikTok/joelmgibson Trik marketa

Sakrivanje osnovnih namirnica ima jasno objašnjenje. Morate da prođete kroz ceo market da biste ih kupili, što ujedno otvara mogućnost da ćete usput videti još svašta nešto zanimljivo. To znači da će marketi više zaraditi, a vaš novčanik postati tanji. Ovaj trik se pokazao izuzetno uspešnim, zbog čega marketi ne planiraju da odustanu od njega.

Džoel je savetovao da ako želite da izbegnete veću potrošnju, napravite spisak onoga što vam treba iz prodavnice i pridržavate se kad stignete u market.

(MONDO)