Mehanička ručna kočnica je i dalje dostupna u velikom broju automobila iako električna polako preuzima primat, naročito u automobilima sa automatskim menjačem. Koristi se kada se parkira radi dodatne bezbednosti vozila.
Međutim, vozači umeju često da je koriste i kada za tim nema realne potrebe. Kada se na to doda i pogrešno povlačenje ručne kočnice, problem se multiplikuje i povećava se rizik od kvara automobila i saobraćajne nezgode.
Kako se povlači ručna kočnica?
Ručna kočnica se povlači polako na gore bez pritiska na dugme. Kada vozilo parkirate na ravnom terenu, nema potrebe da podižete ručnu do samog kraja, odnosno poslednjeg zupčanika, već je dovoljno da čujete dva puta zvuk mehanizma i da tu zaustavite ruku.
Ukoliko se ručna kočnica podiže dok je dugme pritisnuto, njena funkcija je znatno slabija. Kočenje u tom slučaju izgleda nekompletno i vozilo može da se pokrene.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO:
(MONDO)
Partizan izgubio u Istanbulu, crno-beli na 2-5: Fenerbahče ostavio crno-bele bez šansi
Teodosić promašio pobedu u Pioniru: Zvezda imala "+14" pa ispustila šampiona Evrope
Završena akcija spašavanja u Novom Sadu - 14 poginulih, troje povređenih, obratio se i Vučić
"Da se rekonstruisala nadstrešnica, ovo se ne bi desilo": Vesić najavio da će utvrditi ko je stavljao pečate i potpise
Crvena zvezda i Partizan izvan plej-of zone: Ovako izgleda tabela Evrolige posle sedam kola