Slušaj vest

Zemlje Evropske unije su se složile da povećaju vreme kašnjenja putnika u avionu pre nego što oni mogu da dobiju nadoknadu štete, a prema planovima, putnici na kratkim letovima morali bi da kasne četiri sata ili više pre nego što bi mogli da traže nadoknadu, prenosi Gardijan.

Za naknadu za letove na dugim relacijama kašnjenje bi moralo da bude šest ili više sati.

Trenutna pravila EU nalažu da putnici mogu da traže nadoknadu ako im let kasni duže od tri sata.

Avion aerodrom
Foto: Al Drago / Getty images / Profimedia

Zemlje EU su se, takođe, složile da povećaju iznos nadoknade za one koji kasne na kratkim letovima sa 250 na 300 evra, ali planiraju da smanje nadoknadu za letove na dugim relacijama sa 600 na 500 evra.

Putnici "lišeni prava na nadoknadu štete"

Reviziju prava putnika u vazdušnom saobraćaju u EU prvobitno je predložila Evropska komisija 2013. godine.

Zemljama članicama je trebalo 12 godina pregovora da postignu dogovor o promenama vremenskog okvira za nadoknadu štete, a planovi se moraju pregovarati sa Evropskim parlamentom pre nego što stupe na snagu, prenosi Telegraf pisanje Tanjuga.

Povodom najavljenog usvajanja revizije prava putnika u vazdušnom saobraćaju u EU, Evropska organizacija potrošača (BEUC) je saopštila da bi plan lišio "većinu putnika njihovih prava na nadoknadu štete", jer većina kašnjenja traje između dva i četiri sata.

Trgovinska organizacija Avio-kompanije za Evropu (A4E), koja zastupa kompanije poput Rajanera, IziDžeta i Lufthanze, takođe je osudila plan jer je želela da vremena kašnjenja budu još duža pre nego što počnu isplate odštete.

BONUS VIDEO:

01:11
Muškarca nisu pustili na let Izvor: TikTok/natashaorganic

(Telegraf/Mondo)