Cilj nove akcije GSP "Beograd" je da se na određeni broj švercera utiče psihološki, da prilikom ulaska u vozilo odmah otkucaju i kartu.
Kontrolori uđu na jednoj stanici (obično u blizini početne) i voze se u autobusu do poslednje.
Pritom obično sede na prednjim sedištima ili stoje na prednjim i srednjim vratima kako bi putnicima koji ulaze u vozilo bili uočljivi.
Psihološki utiču na švercere sa jednom kartom (kupljenom pre mesec dana) da odmah po ulasku tu kartu i otkucaju.
"Primetio sam ih na liniji 31. Obično stoje, jedan kod vozača, drugi kod srednjih vrata i ne gledaju svima karte. Pretpostavljam da zaobilaze one koje vide da poništavaju kartu odmah nakon ulaska", kaže Marko T. koji živi na Konjarniku.
Primećeni su i na liniji 17 kako stoje na prednjim vratima i pogledima kontrolišu ko je otkucao kartu a ko nije.
"Primetila sam da samo stoje i voze se u autobusu. Kad ih vide, svi odmah poništavaju karte. Čak je jedan kontrolor bio tako fin pa je zamolio čoveka da mi ustupi mesto", priča buduća majka Ana M.
U GSP “Beograd” potvrdili su da je uveden novi način kontrole, ali su dodali da će od rezultata zavisiti da li će biti nastavljeno sa njim. Sa stanovišta bezbednosti, ovakav rad daje solidne rezultate.
U poslednjih 10 dana nije bilo incidenata između putnika i kontrolora, a tada je praktično počeo ovakav način kontrolisanja.
Kod ovakvog načina kontrolisanja u mnogim slučajevima uopšte ne dolazi do verbalne komunikacije između putnika i kontrolora.
Putnik ne mora da se pravda zašto ne kupuje kartu, kontrolor ne mora da objašnjava da mu je to posao. Čak i takvi razgovori, kako se ispostavilo, često su bili samo uvod u incidente.
Ovo je samo još jedan pokušaj GSP “Beograd” da uveća prihode, odnosno smanji broj ljudi koji ne plaćaju prevoz.
Počelo je sa takozvanim kružnim načinom kontrole, kada su kontrolori pokrivali jednu deonicu puta na kojoj su neprekidno ulazili u vozila.
Potom je uvedena tačkasta kontrola: na stanici je čekalo i do 20 ljudi u prslucima, a njih šest ulazilo u vozilo, što je samo izazivalo istrčavanje švercera. Na desetak linija na periferiji uveden je ulazak samo na prednja vrata, što i danas funkcioniše.
Nov način rada kontrole primećen je u poslednjih desetak dana na linijama 17, 31, 43, 47, 48, 95 i 96.
Verovatno je spisak duži, ali nema dovoljno kontrolora da bi na adekvatan način bile pokrivene sve linije.
To bi opet značilo i povratak konduktera u vozila GSP, o čemu nije bilo reči od kada se prestalo sa takvim načinom kontrole, odnosno prodaje karata, piše "Blic".
(MONDO)
Kontrolori uđu na jednoj stanici (obično u blizini početne) i voze se u autobusu do poslednje.
Pritom obično sede na prednjim sedištima ili stoje na prednjim i srednjim vratima kako bi putnicima koji ulaze u vozilo bili uočljivi.
Psihološki utiču na švercere sa jednom kartom (kupljenom pre mesec dana) da odmah po ulasku tu kartu i otkucaju.
"Primetio sam ih na liniji 31. Obično stoje, jedan kod vozača, drugi kod srednjih vrata i ne gledaju svima karte. Pretpostavljam da zaobilaze one koje vide da poništavaju kartu odmah nakon ulaska", kaže Marko T. koji živi na Konjarniku.
Primećeni su i na liniji 17 kako stoje na prednjim vratima i pogledima kontrolišu ko je otkucao kartu a ko nije.
"Primetila sam da samo stoje i voze se u autobusu. Kad ih vide, svi odmah poništavaju karte. Čak je jedan kontrolor bio tako fin pa je zamolio čoveka da mi ustupi mesto", priča buduća majka Ana M.
U GSP “Beograd” potvrdili su da je uveden novi način kontrole, ali su dodali da će od rezultata zavisiti da li će biti nastavljeno sa njim. Sa stanovišta bezbednosti, ovakav rad daje solidne rezultate.
U poslednjih 10 dana nije bilo incidenata između putnika i kontrolora, a tada je praktično počeo ovakav način kontrolisanja.
Kod ovakvog načina kontrolisanja u mnogim slučajevima uopšte ne dolazi do verbalne komunikacije između putnika i kontrolora.
Putnik ne mora da se pravda zašto ne kupuje kartu, kontrolor ne mora da objašnjava da mu je to posao. Čak i takvi razgovori, kako se ispostavilo, često su bili samo uvod u incidente.
Ovo je samo još jedan pokušaj GSP “Beograd” da uveća prihode, odnosno smanji broj ljudi koji ne plaćaju prevoz.
Počelo je sa takozvanim kružnim načinom kontrole, kada su kontrolori pokrivali jednu deonicu puta na kojoj su neprekidno ulazili u vozila.
Potom je uvedena tačkasta kontrola: na stanici je čekalo i do 20 ljudi u prslucima, a njih šest ulazilo u vozilo, što je samo izazivalo istrčavanje švercera. Na desetak linija na periferiji uveden je ulazak samo na prednja vrata, što i danas funkcioniše.
Nov način rada kontrole primećen je u poslednjih desetak dana na linijama 17, 31, 43, 47, 48, 95 i 96.
Verovatno je spisak duži, ali nema dovoljno kontrolora da bi na adekvatan način bile pokrivene sve linije.
To bi opet značilo i povratak konduktera u vozila GSP, o čemu nije bilo reči od kada se prestalo sa takvim načinom kontrole, odnosno prodaje karata, piše "Blic".
(MONDO)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija