Prilikom podizanja poslednjeg segmenta čeličnog elementa glavnog raspona mosta kod Ade obratili su se predsednik SANU Nikola Hajdin, predsednik Srbije Boris Tadić i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Akademik Hajdin je naveo da će most kod Ade omogućiti pravu simfoniju u saobraćaju, a da će uz budući most u Borči napraviti od Beograda pravu metropolu za ugodan život i jedan komforan grad.

Prema njegovim rečima, ovaj, još uvek neimenovani most, biće ponos Beograda.

Tadić i Đilas su ovom prilikom izrazili posebnu zahvalnost bivšem gradonačelniku Nenadu Bogdanoviću, preminulom 2007. godine.

Predsednik Srbije je rekao da bi bio najsrećniji kada bi most kod Ade bio nazvan "Nenadov i Zoranov most", u znak sećanja na bivšeg gradonačelnika i pokojnog premijera Zorana Đinđića.

Gradonačelnik Beograda je naveo da je ovo most za buduće generacije, građane Srbije i da ne pripada nijednoj vlasti.

I Tadić i Đilas su ukazali da Srbija može biti ponosna, jer se most završava u vreme velike ekonomske krize.

Pogledajte FOTO GALERIJU.

Hidraulične mašine su podigle deo mosta koji se nalazi na Novom Beogradu i “odgurale” ga do glavnog raspona, koji počinje na Čukarici i visi nad Savom.

Mostom su prošetali i mnogobrojni predstavnici sedme sile, koji su protekle tri godine budno pratili sve priče o samoj izgradnji.

Most će, prvog vikenda nakon zvaničnog otvaranja, biti otvoren za građane koji žele da prošetaju od čukaričke do novobeogradske strane Save.

Ovo graditeljsko čudo, za srpske pojmove, dugo je 969 metara, a široko 45 metara. Most ima šest saobraćajnih traka, dva koloseka za železnicu i dve pešačko-biciklističke staze.

Ono što ga čini posebnim jeste pilon visok 200 metara koji je već sad vidljiv sa bilo kog drugog mosta u gradu.

Most će biti pušten u saobraćaj krajem decembra, a kompletni radovi, koji obuhvataju i prilaznice, biće završeni 2013. godine.

Ovaj most omogućiće građanima da sa jedne na drugu stranu reke pređu bez velikih saobraćajnih gužvi i da uštede oko 30 minuta, dok će intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevarom vojvode Mišića biti smanjen za 40 odsto.

Dosadašnje studije pokazale su i da će vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar grada, putnička vozila dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.

Gradnja mosta je počela 2008. godine, a njegova vrednost se procenjuje u veliko rasponu od 120 do 400 miliona evra.

O novom beogradskom mostu snimljen je i dokumentarni film, koji je u julu premijerno prikazan na američkom kanalu Diskaveri u okviru nove sezone popularnog serijala "Izgraditi veće".



(MONDO)