Vozači dizel automobila dobro poznaju žutu lampicu grejača koja se nakratko upali prilikom pokretanja motora.
To je potpuno normalna procedura — signal da grejači zagrevaju vazduh u cilindrima kako bi motor lakše startovao. Međutim, ukoliko lampica ostane upaljena ili počne da treperi nakon startovanja, to je znak da nešto nije u redu i da vožnju treba nastaviti sa povećanim oprezom.
Trepereća lampica, signal za hitan servis
Stručnjaci upozoravaju da produženo svetljenje ili treperenje lampice grejača nikako ne treba zanemariti. Razlog može biti bezazlen, ali često ukazuje na ozbiljnije kvarove. Među najčešćim problemima nalaze se:
- kvar na sistemu za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR),
- začepljen ili oštećen filter čestica (DPF),
- neispravni grejači ili releji grejača,
- problemi sa elektronikom motora.
Iako većina automobila može da nastavi da vozi i sa upaljenom lampicom, preporuka je da se što pre ode u servis, piše Revijahak. Ignorisanje signala može dovesti do skupljih kvarova ili smanjenja performansi motora.
Zašto je lampica važna?
Svi dizelski motori imaju konstrukcijsku potrebu da pri hladnom startu zagreju vazduh u komori za sagorevanje. Umesto svećica, koriste se grejači koji obezbeđuju potrebnu temperaturu da bi došlo do pravilnog sagorevanja goriva.
Danas se ovaj proces odvija mnogo brže nego ranije, pa vozači često i ne primete da je sistem aktivan. Ipak, lampica grejača je ostala kao indikator koji mora da se ugasi ubrzo nakon startovanja. Ako to ne uradi — automobil vam poručuje da nešto nije u redu.
Ne rizikujte – reagujte na vreme
Upaljena ili trepereća lampica grejača ne znači uvek skupi kvar, ali svakako znači da automobil zahteva pregled. Pravovremeni odlazak kod majstora može sprečiti dodatna oštećenja i obezbediti sigurniju vožnju.
Vaše mišljenje nam je važno – ostavite komentar, nije potrebna registracija!
BONUS VIDEO: