Mnogi vozači imaju loše navike za volanom, a da toga nisu ni svesni. Stručnjaci upozoravaju da takvo ponašanje ne samo da skraćuje radni vek ključnih komponenata vozila, već i značajno povećava troškove održavanja. Portal Carbuzz izdvojio je neke od najčešćih grešaka koje vozači prave, a ozbiljno štete automobilu.
- Puštanje motora da radi u praznom hodu: Mit je da se motor mora zagrejati u praznom hodu. Motor se sporije zagreva kada nije pod opterećenjem, stoga nije dobra ideja pustiti ga da radi u mestu. Najbolji način da motor postigne pravu temperaturu jeste lagana vožnja. Rad u praznom hodu samo produžava proces.
- Kočenje levom nogom: U automobilu s automatskim menjačem nije dobra ideja da kočite levom nogom. Ako kočite levom dok ubrzavate desnom nogom, to opterećuje menjač i povećava habanje.
- Prekomerna upotreba kvačila: Važno je da ne koristite kvačilo preterano na automobilu s ručnim menjačem. Nepravilna upotreba skratiće vek trajanja kvačila, a mnogi početnici upravo ovo prečesto rade. Zato kvačilo treba koristiti samo kada menjate brzine i pokrećete automobil.
- Nepravilna upotreba kočnica: Ako često koristite kočnice za održavanje brzine, grešite. Kada nepravilno koristite kočnice, one se pregrevaju i brže troše. Umesto da kočite, možete prebaciti u nižu brzinu ili bolje isplanirati vožnju blagovremenim podizanjem stopala s papučice gasa.
- Brza vožnja preko "ležećih policajaca": Brz prelazak preko "ležećih policajaca" može oštetiti točkove i oslanjanje.
- Vožnja maksimalnom brzinom: Motor je dizajniran da izdrži maksimalnu brzinu, a većina proizvođača ostavlja sigurnosnu marginu. Međutim, ako vozite maksimalnom brzinom dok motor nije potpuno zagrejan, rizikujete da nastanu oštećenja. Zato velikim brzinama vozite tek nakon što motor radi neko vreme.
- Dugotrajno parkiranje bez vožnje: Gume će se deformisati, male životinje (najčešće glodari) mogu da se uvuku u automobil, a diskovi kočnica će korodirati. Automobil treba da se vozi barem jednom nedeljno.
- Preopterećenje automobila: Nije dobra ideja preopteretiti vozilo. Oslanjanje, gume i amortizeri biće pod većim opterećenjem, a motor će trošiti više goriva. Automobil je konstruisan da podnese određenu maksimalnu nosivost, a njeno prekoračenje ubrzava habanje.
- Gledajte put: Mnogi vozači gledaju u suvozača ili proveravaju telefon... Ne činite to, pre svega zbog bezbednosti, a zatim i zbog "zdravlja" vozila. Tako lako možete propustiti da uočite rupe na kolovozu, ležeće policajce... i naleteti na njih punom brzinom.
Vaše mišljenje nam je važno - ostavite nam komentar, nije potrebna registracija!
BONUS VIDEO:
Pridruži se MONDO zajednici.