
Grupa ruskih biznismena predložila je projekt gradnje svetskog super-autoputa, čija osnovna trasa bi se prostirala na ogromnoj razdaljini - od portugalske prestonice Lisabona do Aljaske.
Trasa ovog gigantskog autoputa bi se kretala, prema zamisli ruskih projektanata, od Lisabona ka Madridu, a zatim prema Parizu, Briselu, Berlinu, Varšavi, Minsku i dalje kroz severne predele Rusije u pravcu Čukotke i kroz tunel napravljen ispod Beringovog moreuza do Aljaske.
Jedan krak ovog autoputa bi, prema detaljnijoj verziji projekta, išao od Aljaske prema Vankuveru i dalje ka zapadnoj obali i SAD, da bi se u budućnosti povezao s Latinskom Amerikom.
Projekat takodje predvidja da se mreža ovog svetskog autoputa proširi i na Aziju i Afriku.
Samo vrednost ulaganja Rusije u taj infrastrukturni objekt procenjena je, prema već uradjenim računicama, na 250 milijardi dolara, s tim što bi još toliko novca trebalo investirati u prateće objekte - benzinske pumpe, hotele i slično.
Koliko je ta suma ogromna najbolje pokazuje podatak da je Rusija ove godine u federalnom budžetu za popravku svih domaćih puteva izdvojila 1,5 milijardi dolara.
Ruski stručnjaci iz državne kompanije za izgradnju i održavanje puteva, medjutim, sumnjičavo gledaju na ovaj projekat.
Oni ukazuju na velike probleme u gradnji i održavanju takvog kapitalnog objekta u uslovima Sibira, a posebnu nevericu iskazuju oko mogućnosti izgradnje tunela, dugog više od 50 kilometara, ispod Beringovog moreza koji deli Čukotku od Aljaske.
(Tanjug)
Trasa ovog gigantskog autoputa bi se kretala, prema zamisli ruskih projektanata, od Lisabona ka Madridu, a zatim prema Parizu, Briselu, Berlinu, Varšavi, Minsku i dalje kroz severne predele Rusije u pravcu Čukotke i kroz tunel napravljen ispod Beringovog moreuza do Aljaske.
Jedan krak ovog autoputa bi, prema detaljnijoj verziji projekta, išao od Aljaske prema Vankuveru i dalje ka zapadnoj obali i SAD, da bi se u budućnosti povezao s Latinskom Amerikom.
Projekat takodje predvidja da se mreža ovog svetskog autoputa proširi i na Aziju i Afriku.
Samo vrednost ulaganja Rusije u taj infrastrukturni objekt procenjena je, prema već uradjenim računicama, na 250 milijardi dolara, s tim što bi još toliko novca trebalo investirati u prateće objekte - benzinske pumpe, hotele i slično.
Koliko je ta suma ogromna najbolje pokazuje podatak da je Rusija ove godine u federalnom budžetu za popravku svih domaćih puteva izdvojila 1,5 milijardi dolara.
Ruski stručnjaci iz državne kompanije za izgradnju i održavanje puteva, medjutim, sumnjičavo gledaju na ovaj projekat.
Oni ukazuju na velike probleme u gradnji i održavanju takvog kapitalnog objekta u uslovima Sibira, a posebnu nevericu iskazuju oko mogućnosti izgradnje tunela, dugog više od 50 kilometara, ispod Beringovog moreza koji deli Čukotku od Aljaske.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.