• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ANKETA: Ima li "vajde" od Mosta na Adi?

Sudeći prema statisitici, ima "vajde" jer dnevno preko ovog mosta pređe 40.000 vozila, a kada bude završena petlja procenjuje se da će intenzitet saobraćaja u tom kraju biti rasterećen za 30 odsto.

Za deo Beograđana Most na Adi je monumentalna građevina i simbol Beograda, dok je za druge neiskorišćena, sablasno pusta saobraćajnica u koju su utrošeni milioni, pišu "Novosti" .

Izgradnju ove velelepne konstrukcije u gradu pravdaju boljom protočnošću i rasterećenjem pojedinih saobraćajnica - 40.000 vozila dnevno ovom trasom skrati put od Čukarice do Novog Beograda.

Osim građana koji svaki put prolazeći ispod ili pored praznog mosta traže svrhu objekta, i stručnjaci sa Arhitektonskog fakulteta imaju niz zamerki. Jedna je, da kao deo magistralnog poluprstena, most treba da uđe u Topčidersko brdo, što iziskuje probijanje tunela koji bi izašao na Autokomandu.

Procena je da bi ovaj poduhvat, koji bi oskrnavio Topčiderski park, koštao oko 500 miliona evra.Takođe, postavlja se i pitanje njegovog održavanja koje je veoma skupo, ali i neadekvatne operative koja bi se time bavila. Stručnjaci kritikuju i činjenicu da je za premošćavanje vodenog puta od 150 metara izgrađen most dužine 969 metara.

U Gradskoj upravi, međutim, kažu da je prema merenjima iz aprila preko mosta prolazilo 30.000 vozila na dan.

"Otkako je otvorena Požeška taj broj se povećao za deset hiljada, i sada na kraju godine broj se zadržao na tom nivou. Kada 2013. bude gotova petlja Radnička, očekujemo da će se 70 odsto vozila koja dolaze iz pravca Obrenovca i idu ka Gazeli, preseliti na novi most", tvrde u Gradu

I profesionalni vozači tvrde da su saobraćajne gužve pored Sajma i kod Ade Ciganlije sada manje.

"Značajno nam je olakšano da sa Čukarice stignemo do Novog Beograda. Vreme putovanja je skraćeno, a primećujemo i da su rasterećeni pravci pored Sajma i kod Ade, gde se ranije, naročito u špicu, stvarao čep.

Vozila iz pravca Banovog brda, Žarkova, Vidikovca i ostalih naselja u ovom delu Beograda sada se direktno iz Požeške uključuju na petlju "Hipodrom" i sa nje na most. Time se ostavlja više prostora kod Ade Ciganlije za saobraćaj koji dolazi sa Čukaričke padine i iz pravca Obrenovca. Verujem da će kada ceo posao bude završen, u Bulevaru vojvode Mišića i Radničkoj saobraćaj biti manji za još 30 odsto", kaže Dejan Mićić, dispečer u "Plavom taksiju"

U gradu tvrde da će se pun efekat novog mosta osetiti tek kada se završe sve pristupne saobraćajnice.

"U toku su radovi na izgradnji prve od dve nove konstrukcije u Radničkoj, odnosno južnog vijadukta koja će saobraćaj sa Banovog brda voditi ka centru. Postavljen je prvi sloj asfalta, u toku je montiranje ograda i kišne kanalizacije", kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište.

Intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevara vojvode Mišića trebalo bi da bude smanjen za oko 40 odsto. Maksimalna propusna moć biće 12.000 vozila na sat, predviđeno je i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta.

Vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar Beograda, vozila će dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.

Projekat Mosta na Adi je inače deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena i predviđa i dva šinska koloseka kojima bi prolazio budući metro. Za sada od novobeogradske do čukaričke obale, saobraćaju autobusi "94" i "85". Po završetku radova mostom bi mogle da prolaze i linije "88" i "89", pišu "Novosti".

A da li i vi koristite ovaj most glasajte u našoj anketi:

Anketa

Koliko često prelazite Most na Adi?

  • Svakodnevno

    12.98% (367)

  • Bar jedanput u nedelju dana

    21.05% (595)

  • Gotovo nikad

    65.97% (1865)



(MONDO/Foto: Beta,arhiva)

Komentari 48

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

tamtam

Da ide neki prevoz preko njega osim 94 bilo bi korisno. Ali zato su petljom usporili saobracaj maximalno. Kad dupla 511ica krene da se provlaci kroz one krivinice od grada ka Sremcici, samo gledate kad ce da se zaglavi. I kako to da se most zavrsava semaforom? I kakvi su ono nagibi za penjanje boze me sacuvaj?!

anti

drugovi laici i drugarice laičkinje. samo da znate da nemate pojma ni o čemu, naročito ovaj drug koji kaže da se prvo pripremi infrastruktura. npr. most gazela je napravljen 4 godine pre mostarske petlje i novobeogradskih ekvivalenata, pa opet bez njega saobraćaj u beogradu danas ne može da se zamisli. tako vrlo brzo neće moći ni bez ovog. a vi i dalje nastavite da mrzite, samo se najbolje preorijentišite na prave krivce za to što su vam životi promašeni i prazni a to ste vi sami.

Dusko

Most je fenomenalan,jedino me brine kvalitet radova."Cesljevi" ubise kola tj. gori su nego na Gazeli.A i kada se peske prelazi vidljivi su razni propusti.Zato gledajte ga izdaleka.

special image