Za deo Beograđana Most na Adi je monumentalna građevina i simbol Beograda, dok je za druge neiskorišćena, sablasno pusta saobraćajnica u koju su utrošeni milioni, pišu "Novosti" .

Izgradnju ove velelepne konstrukcije u gradu pravdaju boljom protočnošću i rasterećenjem pojedinih saobraćajnica - 40.000 vozila dnevno ovom trasom skrati put od Čukarice do Novog Beograda.

Osim građana koji svaki put prolazeći ispod ili pored praznog mosta traže svrhu objekta, i stručnjaci sa Arhitektonskog fakulteta imaju niz zamerki. Jedna je, da kao deo magistralnog poluprstena, most treba da uđe u Topčidersko brdo, što iziskuje probijanje tunela koji bi izašao na Autokomandu.

Procena je da bi ovaj poduhvat, koji bi oskrnavio Topčiderski park, koštao oko 500 miliona evra.Takođe, postavlja se i pitanje njegovog održavanja koje je veoma skupo, ali i neadekvatne operative koja bi se time bavila. Stručnjaci kritikuju i činjenicu da je za premošćavanje vodenog puta od 150 metara izgrađen most dužine 969 metara.

U Gradskoj upravi, međutim, kažu da je prema merenjima iz aprila preko mosta prolazilo 30.000 vozila na dan.

"Otkako je otvorena Požeška taj broj se povećao za deset hiljada, i sada na kraju godine broj se zadržao na tom nivou. Kada 2013. bude gotova petlja Radnička, očekujemo da će se 70 odsto vozila koja dolaze iz pravca Obrenovca i idu ka Gazeli, preseliti na novi most", tvrde u Gradu

I profesionalni vozači tvrde da su saobraćajne gužve pored Sajma i kod Ade Ciganlije sada manje.

"Značajno nam je olakšano da sa Čukarice stignemo do Novog Beograda. Vreme putovanja je skraćeno, a primećujemo i da su rasterećeni pravci pored Sajma i kod Ade, gde se ranije, naročito u špicu, stvarao čep.

Vozila iz pravca Banovog brda, Žarkova, Vidikovca i ostalih naselja u ovom delu Beograda sada se direktno iz Požeške uključuju na petlju "Hipodrom" i sa nje na most. Time se ostavlja više prostora kod Ade Ciganlije za saobraćaj koji dolazi sa Čukaričke padine i iz pravca Obrenovca. Verujem da će kada ceo posao bude završen, u Bulevaru vojvode Mišića i Radničkoj saobraćaj biti manji za još 30 odsto", kaže Dejan Mićić, dispečer u "Plavom taksiju"

U gradu tvrde da će se pun efekat novog mosta osetiti tek kada se završe sve pristupne saobraćajnice.

"U toku su radovi na izgradnji prve od dve nove konstrukcije u Radničkoj, odnosno južnog vijadukta koja će saobraćaj sa Banovog brda voditi ka centru. Postavljen je prvi sloj asfalta, u toku je montiranje ograda i kišne kanalizacije", kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište.

Intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevara vojvode Mišića trebalo bi da bude smanjen za oko 40 odsto. Maksimalna propusna moć biće 12.000 vozila na sat, predviđeno je i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta.

Vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar Beograda, vozila će dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.

Projekat Mosta na Adi je inače deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena i predviđa i dva šinska koloseka kojima bi prolazio budući metro. Za sada od novobeogradske do čukaričke obale, saobraćaju autobusi "94" i "85". Po završetku radova mostom bi mogle da prolaze i linije "88" i "89", pišu "Novosti".

A da li i vi koristite ovaj most glasajte u našoj anketi:

Anketa

Koliko često prelazite Most na Adi?

Ova anketa je završena.
Glasalo je 2827 korisnika


(MONDO/Foto: Beta,arhiva)