Načelnik odeljenja u sektoru za vozila u ovoj Agenciji Nebojša Arsov izjavio je za MONDO da će ako Matović dobije sva potrebna dokumenta moći da vozi automobil, ali ne i da ga proizvodi, jer je u Srbiji građanima kao pojedincima zakonom zabranjeno da se bave proizvodnjom automobila.
Arsov je naglasio da testovi koje će "pežo" morati da prođe koštaju više hiljada evra, kao i da Matović do sada nije podneo nikakav zvanični zahtev za ispitivanje vozila.
On se samo više puta javljao telefonom i jednom mejlom, a od Agencije je, kaže Arsov, dobio odgovore telefonski i mejlom da smatraju da izvršene prepravke na automobilu ne unapređuju bezbednost vozila, tehničku kulturu ili pronalazaštvo, kao i da ne ispunjavaju uslove da se u svetu već ne proizvodi takvo vozilo.
To su sve odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja iz članova 249 i 250.
Naglasio je i da se po zakonu prepravka može dozvoliti građanima isključivo za sopstvene potrebe, a ne i za serijsku proizvodnju.
Kako je objasnio, Agencija je ipak podnela zahtev i Ministarstvu saobraćaja da se oni izjasne o slučaju Matovića, ali taj odgovor još nije stigao.
"Ako Ministrastvo dozvoli Matoviću da prepravi vozilo, što bi bila iznimka u zakonu, onda on mora da podenese zahtev, koji će u elektronskoj formi naći na sajtu Agencije. U pitanju je formular koji se podnosi ovlašćenoj laboratoriji za ispitivanje prepravljenih vozila", objašnjava Arsov.
U laboratoriji će mu reći šta sve mora da ispita na vozilu, koja od tih ispitivanja radi ova laboratorija, a koja ne, i koliko to košta.
Za ispitivanja koja laboratorija ne radi Matović mora ponovo da se javi Agenciji koja će ga uputiti gde može da "završi posao".
"Kada završi sva testiranja i dobije sva potrebna dokumenta, ponovo se obraća Agenciji koja u zavisnosti od toga da li je izveštaj o prepravkama pozitivan ili negativan izdaje uverenje kojim, ako je izveštaj pozitivan, Matović može da registruje vozilo", objašnjava Arsov.
On je, međutim, naglasio da prema dosadašnjem iskustvu Agencije, vozila koja se prepravljaju na taj način imaju ozbiljnih problema sa masama, osovinskim opterećenjem i menjačem.
Zbog baterija koje su teške, masa automobila najčešće prelazi onu koju je proizvođač automobila propisao, a veće je i osovinsko opterećenje.
"Osim toga, zbog izmenjenog menjača dolazi do problema sa stabilnošću vozila i njegovim vučnim karakteristikama. Takođe, veoma je bitno da se ispita i elektromagnetna kompatibilnost zato što takva vozila mogu da budu potencijalna opasnost za ljude koji imaju ugrađane bajpasove", objašnjava Arsov.
Prema njegovim rečima Matović nije prvi koji je pokušao da registruje ovakvo vozilo, a Agenciji se nedavno obratio još jedan Pančevac koji je preradio "dačju duster".
"On je pao već na prvom, najjeftinijem testu u laboratoriji, kada se ispitivala masa automobila", kaže Arsov za MONDO i dodaje da je on pokušao i u Hrvatskoj da registruje ovo vozilo, ali je odbijen.
Partizanova kriza traje, nova drama i šesti poraz u nizu: Ledej i Mirotić utišali punu Arenu
Partizan želi da prekine crni niz: Istorijski susret slavnih trenera, ne zna se kome je pobeda potrebnija
Ognjen Dobrić nestao iz ekipe Zvezde: Janis Sferopulos ne računa na "vojnika" crveno-belih
Srbija izbegla poraz i poslednje mesto: Protiv Danske igramo za četvrtfinale Lige nacija!
Partizan na dnu Evrolige, tužan pogled na tabelu: Crno-beli su u najgoroj formi, zakucani na začelje!