Povećani broj motocikala u Beogradu, posebno od kada se mogu kupiti na rate, sa sobom nosi i sve veći broj saobraćajnih nezgoda, čiji se broj u odnosu na prošlu godinu povećao za više od 100 odsto, piše današnji "Blic".

Policijski savetnik u Upravi saobraćajne policije za Beograd Nedeljko Munjas kaže da su najčešći razlozi povreda motorista u saobraćajkama nenošenje kaciga i nepoštovanje propisa.

On tvrdi da policija stalno kažnjava motoriste, i to ne da bi im naplatila kaznu, nego da bih ih naterala da povećaju svoju bezbednost. "To daje rezultate, ali ne u tolikoj meri, jer se broj motora u gradu iz godine u godinu drastično povećava, a posebno u poslednje dve-tri godine", kaže Munjas.

Trenutno u Beogradu ima oko 13.000 registrovanih moticikala i bicikala sa motorom. Uslov za dobijanje dozvole za drugu kategoriju je da vozač napuni 16 godina i da poznaje saobraćajne propise. U tu kategoriju spadaju motori koji ne mogu da razviju brzinu veću od 60 kilometara na sat, tako da i nema mnogo saobraćajki koje sa sobom nose ozbiljnije povrede, kaže Munjas.

On dodaje da je broj povredjenih u sudarima motociklista gotovo duplo veći od broja saobraćajki, jer se na motociklu često nalaze dve osobe, iako je na biciklu sa motorom dozvoljena vožnja samo jednoj osobi.

Da bi sprečili povećanje broja nezgoda, saobraćajci svakodnevno pričaju sa udruženjima motorista i samim motociklistima. Medjutim, mnogi još ne shvataju značaj tih razgovora, pa se broj saobraćajki svakodnevno povećava.

Prema rečima Munjasa, motoristi različito reaguju na upozorenja policije – od toga da posle predavanja obavezno stavljaju kacigu i poštuju saobraćajne znakove do toga da se neki ne zaustavljaju na crveno kako bi se prikazali kao "frajeri", pa čak ne staju ni kad ih policajac zaustavi. Za ove slučajeve policija i sama koristi motore.

Najviše saobraćajnih udesa u kojima učestvuju motocikli dešava se na širokim ulicama, poput bulevara u Novom Beogradu, Bulevara vojvode Mišića, Ibarske magistrale, i to u periodu od 15 do 19 sati.

(MONDO)