
Medjunarodno udruženje avionskih prevoznika (IATA) naručilo je poslednju seriju od 16,5 miliona klasičnih papirnih avionskih karata, pošto će od prvog juna 2008. godine avionske kompanije početi da putnicima izdaju samo elektronske, takozvane e-karte.
Rukovodstvo IATA, u čijem je članstvu više od 240 avionskih kompanija širom sveta, koje predstavljaju 94 odsto medjunarodnog vazdušnog prevoza, najavilo je da će karte postepeno distribuirati do 31. maja iduće godine na adrese oko 60.000 predstavništava članica udruženja.
Na elektronski sistem izdavanja karata avionske kompanije prelaze već godinama, pišu svetski mediji, podsećajući da je juna 2004. godine sa e -kartama putovalo 14 odsto prevezenih putnika, a ove godine već 84 procenta.
Generalni direktor udruženja IATA Djovani Bisinjani (Giovanni Bisignani) je predočio da će većina avionskih kompanija prekinuti da izdaje papirne avionske karte i od juna iduće godine preći na elektronske.
On je naglasio da će ukidanje klasičnih avionskih karata uštedeti avio kompanijama devet dolara po putniku.
Medju avionskim kompanijama koje nisu članice IATA, a predstavljaju oko šest procenata svetskog avionskog prevoza, su i niskobudžetni irski "Rajaner" (Ryanair) i britanski "iziDžet" (easyJet), koji su već u potpunosti uveli elektronski sistem izdavanja karata.
(Tanjug-Ekos)
Rukovodstvo IATA, u čijem je članstvu više od 240 avionskih kompanija širom sveta, koje predstavljaju 94 odsto medjunarodnog vazdušnog prevoza, najavilo je da će karte postepeno distribuirati do 31. maja iduće godine na adrese oko 60.000 predstavništava članica udruženja.
Na elektronski sistem izdavanja karata avionske kompanije prelaze već godinama, pišu svetski mediji, podsećajući da je juna 2004. godine sa e -kartama putovalo 14 odsto prevezenih putnika, a ove godine već 84 procenta.
Generalni direktor udruženja IATA Djovani Bisinjani (Giovanni Bisignani) je predočio da će većina avionskih kompanija prekinuti da izdaje papirne avionske karte i od juna iduće godine preći na elektronske.
On je naglasio da će ukidanje klasičnih avionskih karata uštedeti avio kompanijama devet dolara po putniku.
Medju avionskim kompanijama koje nisu članice IATA, a predstavljaju oko šest procenata svetskog avionskog prevoza, su i niskobudžetni irski "Rajaner" (Ryanair) i britanski "iziDžet" (easyJet), koji su već u potpunosti uveli elektronski sistem izdavanja karata.
(Tanjug-Ekos)
Pridruži se MONDO zajednici.