Gašić je u intervjuu Tanjugu konstatovao da je opremanje vazduhoplovstva, naročito nakon toliko godina apsolutnog nemara i nebrige, odgovorna i složena stvar kojoj je ova vlada, Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije pristupila apsolutno sistematski.

"Činimo sve što je moguće da bi se stvorili što povoljniji uslovi u Ratnom vazduhoplovstvu i prvi korak je svakako bilo značajno izdvajanje sredstava, da bi uopšte moglo da se krene sa razmatranjem bilo kakvih ponuda. Najpre smo definisali prioritete opremanja, potom taktičko-tehničke zahteve, ekonomske aspekte ponuda i spremnosti ponuđača za razvoj vojno-ekonomske saradnje i transfer tehnologija na odbrambenu industriju Srbije", rekao je Gašić.

On je dodao da su razmatrane ponude više proizvođača aviona i helikoptera, između ostalih, i ponude iz Nemačke i Ruske Federacije.

"Ulazimo u konačnu nabavku dva ruska i dva nemačka vojna helikoptera. Prva isporuka se očekuje uskoro i moram da naglasim da je, naravno, reč o helikopterima vrhunskih performansi, opremljenim za noćno letenje, sa najsavremenijom opremom koja će moći da se koristi u aktivnostima traganja i spasavanja", rekao je Gašić.

Prema njegovim rečima ozbiljno se radi na sređivanju situacije u lovačkoj avijaciji, gde nabavka novih aviona sada nije prioritet, jer su za to, kako kaže, potrebna ogromna sredstva.

"Prioritet u ovoj oblasti je modernizacija aviona G4, za šta očekujemo izbor strateškog partnera iz inostranstva do kraja ove godine. Na osnovu sredstava u iznosu od 600 miliona dinara odobrila

Vlada Srbije u maju ove godine je pokrenut proces nabavke rezervnih delova za avione MiG-21 i MiG-29 čime će se znatno unaprediti njihova operativna raspoloživost", rekao je Gašić.

On je precizirao da se u ovom trenutku razmišlja da li da se dodatnih devet MiG-ova 21 u toku 2015. i 2016. vrate u resurse, koji bi trajali do 2025. ili da se sačeka 2018. i da se onda krene u nabavku novih letelica.

"To zajedno sa Ministarstvom finansija, Vladom Srbije i premijerom treba da dogovorimo šta ćemo uraditi u narednom periodu", rekao je Gašić.

Ministar je dodao i da su u toku i pregovori sa kompanijom Erbas u vezi sa kupovinom jednog transportnog aviona.

"Pregovaramo o kupovini jednog transportnog aviona, a da naša dva transportna aviona, kojima relativno skoro ističu resursi, An-26 i An-2, koristimo za potrebe mirovnih misija, što je uostalom varijanta koja se razmatra i za stare helikoptere, a i način da se dodatno prikupe neka sredstva za kupovinu moderanog transportnog aviona za potrebe Vojske Srbije", rekao je Gašić.

Planovi Ministarstva odbrane su i da se prodaju avioni koji godinama nisu bili u upotrebi, a koji su svojevremeno adaptirani u putničke avione.

"Oni su dugo prizemljeni. Želimo da ih prodamo i da sva ta sredstva od prodaje viškova upotrebimo za kupovinu novih helikoptera", rekao je Gašić.

Govoreći o pregovorima sa kompanijom Erbas, koja se pominje kao jedan od najozbiljnijih kandidata za modernizaciju aviona G-4, Gašić je rekao da su zainteresovani i za značajna ulaganja u remontni zavod "Moma Stanojlović" u Batajnici, gde bi želeli da prebace svoje remontne centre "što bi mogla da bude odlična prilika da se zaoposli veliki broj ljudi".

On je istakao da bi u Srbiji trebalo da se radi remont helikoptera Gazela, ali i, jednim delom, remont helikoptera Super Puma i Kuguar, budući da neke zemlje u okruženju, poput Slovenije, Albanije i Rumunije, imaju te helikoptere, a jedan je remontni zavod te vrste u Rumuniji.

"Razgovaramo o tome, to je vezan proces i to je razgovor koji je sa Erbasom zaopčet, a premijer tome pruža maksimalnu podršku", podvukao je Gašić.