"Ušla sam u autobus 33 u Jovana Avakumovića do Slavije, otkucala kartu, sela i dobila nervni slom, jer je iz sedišta na kojem je bio odvaljen tapacirani deo, štrčao šraf koji mi je pocepao pantalone. Vozač informisan, sedište i autobus uslikani, prijavljeno dispečeru", kaže za "Večernje novosti" sugrađanka koja je doživela neprijatnost u autobusu.
To vozilo je isključeno iz saobraćaja, a prijava ja poslata odeljenju GSP-a za žalbe.
Posle nešto više od mesec dana stiglo je obaveštenje: "Dobro jutro. Razmotrili smo vašu žalbu i odobrili vam novac u visini sume koju ste tražili. Ukoliko vam je to u redu, rešenje će potpisati naredne nedelje direktor i pozvaćemo vas d apreuzmete uplatu".
"I sve ovo zato što su mi svi putnici u autobusu rekli 'džaba se žalite - nema od toga ništa', a vozač mi je rekao da nikada nije čuo da nekome refundiraju novac za oštećene stvari", kaže Beograđanka, koja veruje da žalbe imaju smisla i da se "sve može ako se pritisne sistem".
I ne samo za pocepane pantalone, uporni će i za fleku ili mrlju na garderobi, oštećenu cipelu, od GSP-a dobiti odštetu.
Nije stvar u pritisku, nego je reč o pravu putnika i obavezi prevoznika.
U GSP-u navode da putnici, kao što su osigurani od povreda, tako imaju pravo i na nadoknadu materijalne štete na garderobi ili stvarima nastale u vozilima najvećeg gradskog prevoznika.
"Kao i u svim drugim segmentima, i u ovom vodimo računa o interesima korisnika svoje usluge. Iz tog razloga formirana je posebna komisija koja se bavi utvrđivanjem materijalne štete nastale na garderobi i stvarima putnika u vozilima našeg prevoznika. U slučajevima pozitivnog rešenja, odlukom direktora, isplaćuje se novac oštećenim putnicima", navode u GSP-u.
Prilikom utvrđivanja eventualne štete, oštećeni putnik je obavezan da uz zahtev za odštetu priloži i dokaz o plaćenoj usluzi prevoza.
"Putnici se uglavnom javljaju sa žalbama o pocepanim stvarima, oštećenoj obući i, eventualno, zaprljanoj garderobi. Bilo je specifičniih slučajeva kada su pojedini putnici pokušavali da naplate 'lister' odelo, iako šteta nije bila pričinjena u našem vozilu. Dešava se da putnik zaboravi da evidentira u kojem je vozilu došlo do oštećenja, a, kao što je poznato, u sistemu javnog prevoza rade i vozila privatnika. Za njih GSP nije nadležan", navode u Gradskom saobraćajnom preduzeću, a prenose "Novosti".
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti