Društvo

"Drama" oko zadatka iz matematike: Ko je u pravu, učiteljica ili đak?

Izvor mondo.rs Izvor Alo.rs

„Da sam na učiteljičinom mestu, ovom dečaku bih dao peticu i to onu što je zovu čista petica. On je otkrio grešku u instrukciji za rešavanje testa. Ako je jedini u razredu, to znači da je veoma pametno dete“, kaže Radomir Čolaković.

Izvor: MONDO/Danijela Pašić

Zadatak iz matematike jednog učenika drugog razreda osnovne škole usijao je društvene mreže i pokrenuo polemiku o tome ko je u pravu: učiteljica ili đak?

Međutim, mnogo veća bura podigla se zbog, kako mnogi smatraju, nepedagoškog pristupa učiteljice koja je svako rešenje precrtala, a onda ga i ocenila nulom.

Psiholozi ističu da to nikako nije ni dobar ni primeren način rada učiteljice jer se radi o učeniku mlađih razreda.

Bilo je navedeno nekoliko cifara, a dečak je u prostoru za rešenje pored svakog boja napisao slovima naredni broj. Ovaj zadatak učiteljica je ocenila sa nula poena, piše "Alo".

Učiteljica je zadala ovaj zadatak -

NAPIŠI REČIMA SLEDEĆE BROJEVE:

12--------------
19--------------
58--------------
60--------------

Dečak je na pitanja odgovorio sa trinaest, dvadeset, pedeset devet i šestdeset jedan.

Po svemu sudeći, problem je nastao kod razumevanja reči „sledeći“, a učiteljica očigledno nije shvatila po kom principu je dete došlo do odgovora.

Sestra mališana, koja je na društvenima mrežama podelila sliku spornog testa, dodala je da mališanu nije bilo jasno zbog čega mu učiteljica nije priznala odgovore.

U međuvremenu, isto pitanje postavilo je i na stotine korisnika Tvitera, koji su optužili učiteljicu da sputava očigledno inteligentno dete i da je upravo ona ta koja je pogrešila, pošto nije dobro formulisala pitanje u zadatku.

I psiholog prof. dr Radomir Čolaković se slaže s onima koji tvrde da je učiteljica učinila nepravdu prema ovom učeniku, navodeći za „Alo!“da je ovim činom direktno udarila na ličnost dečaka.

"Da sam na učiteljičinom mestu, ovom dečaku bih dao peticu i to onu što je zovu čista petica. On je verovatno nesvesno otkrio grešku u instrukciji za rešavanje testa. Ako je jedini u razredu, to znači da je veoma pametno dete. Međutim, zbog loših procena i ocena učenici se frustriraju. Upravo zbog ove greške učiteljice i čitave gungule koja se pogodila oko zadatka, ovo dete može doživeti ozbiljnu psihotramu", kaže Čolaković.

Sagovornik ističe i da upravo ovaj primer pokazuje da u srpskim školama i dalje vlada rigidan pristup nastavnog kadra prema učenicima, pa zato i ne treba da čudi što su nastavnici slepi da uoče da su pojedina deca s kojom rade natprosečno inteligentna.

"Naročito je sporno što je učiteljica dečaku dala nulu kao ocenu za ovaj zadatak... Smatram da bi dečaka neko trebalo da uputi na razgovor kod psihologa, kako bi se utvrdio stepen njegove darovitosti, pošto se nesumnjivo radi o natprosečnom detetu", navodi Čolaković.

Da sam na učiteljičinom mestu, dečaku bih dao peticu, i to onu što je zovu čista petica. On je verovatno nesvesno otkrio grešku u instrukciji za rešavanje testa. Ako je jedini u razredu, to znači da je veoma pametno dete.

Ali, nisu sve učiteljice takve. Podsetite se "svetlog primera":