Društvo

"NISMO KRIMINALCI, CarGo je": Taksisti prete blokadom televizija

Beogradskim taksistima dozlogrdilo je da ih nelegalna konkurencija u javnosti preko plaćenih oglasa predstavlja kao kriminalce i najavljuju proteste ispred nekih televizijskih kuća. Hapšenja zbog pretnje smrću predstavniku taksista i njegovoj porodici.

Izvor: MONDO/Goran Sivački

Ukoliko pojedini mediji i dalje budu nekritički puštali plaćene objave Kargoa (CarGo), u kojima se ovo "udruženje građana" iza kojeg stoji firma sa aplikacijom za posredovanje pri javnom prevozu putnika predstavlja kao ugroženo od kriminalnog kartela taksista", legalni taksisti će blokirati takve kuće, možda već sledeće nedelje, najavili su danas na konferenciji za štampu iz Ugovorne privredne taksi komore Srbije.

"Taksisti ne mogu da plaćaju objave medija kao Kar-go, niti žele da se lažno u javnosti predstavljaju kao humanitarci, donosioci inovativnih tehnologija, ili da lažnim predstavljanjem presuda prekršajnog suda opravdavaju svoju krađu. Mediji imaju veliku odgovornost prema građanima i njihovoj bezbednosti u saobraćaju i ne bi smeli da se tako ponašaju", rekao je Aleksandar Bjelić, član Komore i predsednik Saveza auto taksi prevoznika Srbije.

Da je bezbednost građana na prvom mestu, iako se u konceptu rada Kargo "radi o kriminalnoj manipulaciji kojom je država oštećena za desetine miliona evra a taksisti još više", kaže i Saša Knežević.

PRETNJE SMRĆU PORODICI

Beogradski taksisti negiraju bio kakvu umešanost u slučaj nedavnog paljenja automobila člana Kargoa u Velikom Mokrom Lugu, na obodu Beograda i kažu da je i sam vlasnik izjavio policiji da sumnja na drugi povod tom delu. On što je stvarnije je telefonska pretnja smrću jednom od predstavnika taksista, Aleksandru Bjeliću, upućena krajem maja. "Slučaj je sad kod tužioca. Policija je odmah reagovala i privela troje lica, od kojih je jedno po mom saznanju finansijer Kargoa", kaže Bjelić.

"Sve te kompanije, od Ubera u svetu do hrvatskog Kamea koji je zabranjen u Hrvatsk i gde su vlasnici pohapšeni do srpskog Kargoa, posluju na istom principu, koji sve više kao nelegalan prepoznaju i u Evropi i u SAD. Ti ljudi se izrabljuju, sa svojim redovnim poslom spajaju sve u jednu smenu i od 36 sati, što je recept za nesreće. A svakodnevno krše zakon, što je potvrdila i presuda Evropskog suda iz 2017. godine na inicijativu Privrednog suda Barselone", kaže Knežević.

Predsednik beogradskog ogranka taksi komore, Boško Vuković, dodaje da je bezbednost vožnje preko Kargoa upitna od samog početka – izbora vozača.

"Svi smo svesni da to nosi profesionalci, i da se krši i zakon i ugrožava bezbednost. Ali, nije ni to najgore. Za ulazak u sistem Kargoa nema nikakvog kriterijuma za izbor vozača. Policija je već zabeležila slučajeve vozača stranca, koji je na srpske ulice došao sa – sirijskog ratišta. Ili sveštenika iz Bosne koji je vozio za Kargo čak sa vozilom sa stranim tablicama. Da ne govorimo o tome da su u nekim vozilima koje je inspekcija zaplenila zbog nelegalnog prevoza putnika pronađeni narkotici. U takva vozila želite da ulazite kada se recimo pripiti vraćate sa slavlja, ili da se tako voze vaša deca", pita Vuković.

Posledice svega ovoga, na stranu neplaćanje poreza i milionski gubici taksista i svih građana preko praznije državne kase, su brojne saobraćajne nesreće čije su fotografije pokazane na konverenciji, među kojima je i jedan u kojoj je ozbiljno povređen visoki službenik ambasade jedne velike zapadne zemlje, koji se u Beogradu vozio Kargoom.

Izvor: Mondo/Georgi Mitev Šantek

"Tražićemo od države da se objavi svako vozilo i svaki vozač čije vozilo inspekcija zapleni zbog nelegalnog prevoza, da građani vide licem i imenom i prezimenom ko ugrožava njihovu bezbednost", kaže Vukovi.

Taksisti kažu da dražva, preko Ministarstva saobraćaja i Ministarstva trgovine, već ozbiljno radi svoj posao i da su u toku istrage protiv kompanije Kargo i njenih vlasnika, da su podignute krivične prijave, a da posla ima i za Poresku policiju i Tužilaštvo za organizovani kriminal.