Uprava carina je ukazala da tu eventualno može biti reči o njihovom kašnjenju!
U saopštenju navode da je do kašnjenja došlo usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije korona virusa.
"Transport je tada bio u prekidu, što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka u trajanju od oko tri meseca. Tako se dešavalo da deo pošiljaka poslatih iz Kine u februaru i martu do Srbije dođe u junu i julu", navodi se u saopštenju Uprave carina.
Napominjući da joj se ponekad građani obrate sa žalbom da se u pošiljkama ne nalazi uvek ona roba koju su očekivali, te da sumnjaju da je neko "prisvojio" jedan deo sadržaja, carina navodi da pakete komisijski otvaraju poštanski i carinski službenici, u prostorijama koja su 24 časa kompletno pokrivene video nadzorom.
Pritom, kako dodaje, treba imati u vidu da se za evidenciju i pretragu statusa registrovanih poštanskih pošiljaka koristi se univerzalna međunarodna poštanska aplikacija Svetskog poštanskog saveza.
"Ukazujemo da se poštanske i ekspresne pošiljke, sve vreme, od prijema do uručenja, uvek nalaze isključivo u prostoru JP Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinski službenici nemaju pravo samostalnog pristupa", navodi Uprava carina.
Iz Uprave dodaju da poštanski službenik cariniku podnosi na uvid sadržaj paketa, radi uzimanja svih podataka potrebnih za carinjenje robe, nakon čega se sadržaj najčešće vraća u istu ambalažu, osim u slučajevima kada je neophodna nova.
Sve se ovo čini tako da ne dođe do vidne povrede omota, ili sadržine pošiljke.
Paketi se obavezno obezbeđuju unakrsnim povezivanjem kanapa, na čijim krajevima se stavlja poštanska plomba.
U slučaju da pošiljka podleže naplati carinskih dažbina na pošiljku se stavlja nalepnica "ocarinjeno", a ukoliko ne podleže, nalepnica "oslobođeno od plaćanja carine".
Ranije danas i Pošta Srbije je demantovala navode da pošiljke naručene preko interneta nestaju u Srbiji.
(Mondo/Tanjug)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.