Iako se u javnosti stekao utisak da kupac uvek ima mogućnost da se u roku od dve nedelje predomisli i vrati robu, zameni je za drugu ili dobije povraćaj novca - to nije tačno. Da li će zameniti proizvod, zavisi isključivo od dobre volje trgovca.
Medijima su se javili čitaoci koji su u jednom lancu butika hteli da kupe garderobu, ali su im trgovci strogo naznačili da ne pazare ukoliko nisu sigurni u veličinu.
"Htela sam da kupim haljine za sestru i majku. Prodavačice su insistirale da stvari probam iako sam im naglasila da kupujem za poklon", kaže Verica S. i nastavlja:
"U ovoj radnji mnoge stvari su univerzalne, a poneke imaju veličine. Kada sam došla na kasu, prodavačice su me pitale da li sam sigurna da će im biti taman, jer ne postoji mogućnost zamene. Čak su u jednom momentu, pokušale da me odvrate od kupovine, jer sam im delovala kao da ću doći da tražim zamenu".
Iako nisu prekršili zakon, na pitanja zbog čega su se odlučili za ovu nepopularnu politiku poslovanja iz ovog lanca butika, nisu odgovorili.
I Centru za zaštitu potrošača CEPS, svakodnevno stižu slični pozivi sugrađana.
Ipak, prema tumačenju zakona, ukoliko je roba saobrazna, odnosno nije za reklamaciju i odgovara deklaraciji, povraćaj ili zamena definitivno jeste volja prodavca.
"Zamena robe zavisi isključivo od poslovne politike trgovinske radnje", navode u CEPS i dodaju:
"Većina njih, želeći da im se potrošač vrati, daju neki rok u kome mogu da zamene stvari. Neki imaju rok od nedelju dana, drugi dve nedelje, a najduži rok kod nas je do mesec dana. Čak se i naglasi prilikom kupovine".
(Mondo/Novosti)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.