Cena polovnih automobila skočila je u odnosu na prethodnu godinu, za razliku od prodaje, koja je 2020. godine pala za sedam odsto, dok tržište novih automobila beleži veći pad, čak 25 odsto.
Aleksandra Đurđević, predsednica grupacije uvoznika automobila PKS, otkrila je kakvi se automobili traže kao i da bi trebalo napraviti razliku između više načina kupovine polovnih vozila i da to diktira prodaju u Srbiji.
"Uvoznici su pre desetak godina drugačije prodavali vozila, danas izražena fleksibilnost, jer ljudi često ostavljaju postojeća vozila i doplaćuju za nova. Mnogi trgovci su ozbiljno ušli u to i da se sa inostranim partnerima prave ugovore koji se odnose upravo na takve programe", istakla je ona za RTS.
Đurđevićeva objašnjava da su uslovi prilikom takve prodaje specifični i strogi, slični kao kada je reč o prodaji novih vozila.
"Tada se pri kupovini dobija izveštaj od licenciranih procenjivača koji detaljno opisuju stanje u kakvom je vozilo", rekla je.
Međutim, Đurđevićeva navodi da je to situacija kada je reč o mlađim polovnim vozilima, ali da u Srbiji preovlađuju polovna vozila od 10 i više godina starosti kojima se teško ulazi u istoriju.
Ona napominje da je velika razlika između prodaje vozila kroz sertifikovani program, i kupovine na malim placevima, ali da se isto tako trgovina prilično ubrzala i u velikoj meri digitalizovala.
"Što se tiče najtraženijih automobila, u Srbiji su najviše okrenuti nemačkim markama i da su one najpopularnije.Pored uvoza iz Nemačke, uvoze se i vozila iz Belgije, Španije, Francuske, Švajcarske.
Čak 75 odsto vozila starije od 10 godina, a da im je prosečna vrednost od 3.000 do 5.000 evra. Kupci kada pretražuju vozila najčešće žele ona koja su prešla manje od 200.000 kilometara", otkrila je Đurićeva.
(Mondo)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.