PRE KUPOVINE POLOVNJAKA OVO OBAVEZNO PROVERITE: Skriveni nedostaci vas mogu skupo koštati, ne "padajte" na ove cake | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

PRE KUPOVINE POLOVNJAKA OVO OBAVEZNO PROVERITE: Skriveni nedostaci vas mogu skupo koštati, ne "padajte" na ove cake

Autor Edin Delibašić
Autor Edin Delibašić

Stupanje na snagu novih propisa dodatno komplikuje situaciju.

Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Pre nego što se odlučite za kupovinu polovnjaka trebalo bi da detaljno iskontrolišete vozilo, jer u protivnom kupujete "mačku u džaku".

Trenutno, najbitnija stvar na koju treba da obratite pažnju jeste ta da li vozilo ispinjava sve uslove za prolazak na tehničkom pregledu, jer od 5. jula počinje puna primena propisa koji se odnose na merenje emisije izduvnih gasova.

Možda će vas zanimati

Automobili koji su uvezeni u Srbiju posle 1. marta 2014. godine moraće da ispune strože uslove od onih koji su prvi put registrovani u našoj zemlji pre tog datuma.

Zato je najbolje, pre kupovine polovnjaka uraditi kompletan stručni pregleg kod automehaničara, koji košta nekoliko hiljada dinara. Ovo i nije neka velika suma, jer pojedini skriveni nedostaci mogu kasnije koštati novog vlasnika i nekoliko desetina hiljada dinara. 

Ukoliko automobil ne poseduje katalizatore i DPF filtere koji su fabrički predviđeni, onda to znači da je prolazak na tehničkom pregledu nemoguć. Veliki broj automobila na srpskom tržištu i srpskim putevima nema katalizatore i DPF filtere. Oni su fabrički postavljeni, ali kada je došlo vreme za njihovu zamenu, vozači su ih najčešće samo skidali. Međutim, od 5. jula je nemoguće proći tehnički pregled bez ovih delova na automobilu, a koji naravno moraju vršiti svoju svrhu. 

Ove nedostatke možete i sami da proverite, ali je najbolje da to za vas odradi profesionalac, jer pored toga što ima znanje i iskustvo, poseduje i svu potrebnu opremu za stručni pregled vozila.

Pored toga što veliki broj automobila na srpskim putevima nema katalizatore i DPF filtere, postoji i još nekoliko nedostataka na koje morate da obratite pažnju prilikom kupovine polovnjaka.

Možda će vas zanimati

Pre nego što vozilo predate stručnjaku na pregled, trebalo bi da proverite par stvari na polovnjaku, kako se ne bi izlagali nepotrebnom trošku za stručni pregled.

To je nekoliko caka koje bi prosečan vozač trebalo da zna.

Na polovnjacima postoji nekoliko stvari koje će vam istog trenutka reći da nešto nije u redu, ma koliko se prodavci trudili da to sakriju.pažnju.

Prodavac polovnjaka koji želi da vas prevari, na brzinu će pokušati da prikrije probleme sa limarijom. Međutim, ništa pa ni to se ne može uraditi u žurbi, i on će za sobom ostaviti tragove koji će vam ukazati da nešto nije u redu. Ako se boja na određenom mestu ne poklapa po sjaju i teksturi s farbom na ostatku vozila, onda je to alarm da nešto nije u redu i da prodavac krije od vas neku informaciju. 

Posebnu pažnju obratite na boju oko ivica vrata i branika jer su to mesta čije prefarbavanje zahteva više vremena i novca. Ako pronađete različite boje na vozilu, pitajte prodavca zašto su one tu. 

Možda će vas zanimati

 Paneli vrata, branici i poklopac gepeka bi trebalo da se savršeno uklapaju s vozilom i svi razmaci bi trebalo da budu jednaki i proporcionalni jedan drugom. Ako naiđete na neki deo koji se ne poklapa ili nije u ravnini s ostatkom automobila, posebnu pažnju obratite na taj deo.

Proizvođači automobila provode dosta vremena kako bi se pobrinuli da se sve na automobilu poklapa. Ako nešto ne izgleda kako treba, onda za to postoji dobar razlog. 

Pukotine na šoferšajbni, posebno ako su u uglu i podsećaju na paukovu mrežu, mogu biti jasan znak da je automobil učestvovao u sudaru. U svakom slučaju, ovo je ozbiljan problem koji bi trebalo odmah da se reši. Na tehničkom pregledu vozila koja imaju ovaj nedostatak ne prolaze.

Skoro svi moderni farovi napravljeni su od plastike. Zato na putevima imamo sve više automobila sa zamagljenim farovima. Ako posmatrate vozilo i jedan far je bistriji i čistiji od drugog, koji je žut i zamagljen, budite oprezni, jer to može biti znak da je automobil udaren. U tom slučaju podignite haubu i iznutra pogledajte ima li još nekih tragova sudara.

Proverite pneumatike, ako šara izgleda nejednako, razlog za to može biti šteta koju je pretrpela šasija i točkovi koji nisu izravnati. Pogledajte i donji deo automobila. Bilo kakve promene na šasiji, koje odudaraju od ostatka, mogu biti znak brzog prikrivanja nekog problema.

(MONDO)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mozda

Pa mi kad bismo tako pregledali i bili toliko detaljni nikad auto ne bismo kupili. Pa u Srbiju stizu samo udarana, remontovana, havarisana vozila. To se kod nas kupuje i prodaje i to se vozi, a drzava samo povecava namete.

Don

Snadju se nasi za sve, bice novi biznis - iznajmljivanje katalizatora. Dodje covek zavari ti katalizator, prodjes tehnicki, dodje opet izvadi i teraj dalje. Lupam sad, ali ne bi me cudilo da se desi.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU