Postoje čak i radio stanice koje javljaju lokacije na kojima se patrole nalaze, potvrđeno je iz Uprave saobraćajne policije.
Ovakve dojave zapravo nisu zabranjene zakonom i ako vozači smanje brzinu jer znaju da je policija ili radar u blizini, one mogu da budu korisne. Ali, zbog vozača koji izbegavaju policiju jer voze pod dejstvom alkohola, dešavase da budu i opasne, kažu Komiteta za saobraćaj za MONDO.
VOZAČ TREBA DA SMANJI BRZINU, A NE DOBIJE KAZNU
Damir Okanović iz Komiteta za beubednost saobraćaja, kaže za MONDO da u Srbiji prema važećim propisima, MUP mora da najavi vozačima kada se radi kontrola saobraćaja u vidu merenja brzine i snimanje kamerama.
"Pravilo je da se kontrola najavi postavljanjem znaka na kojem je simbol kamere i simbol MUP-a, putem obaveštenja na internet stranci policije ili obaveštenjem putem medija. Radarske kontrole jesu tu kako bi se izvršilo smirivanje saobraćaja, a ne uzimanje novca, zbog čega je najava sasvim opravdana. Zbog toga policajci treba da nose žute prsluke, kako bi ih vozač uočio i smanjio brzinu, a ne dobio kaznu", kaže Damir Okanović.
KADA JE DOJAVA NA VAJBERU KORISNA?
Kada se radi o Vajber grupama za dojavu, one nisu nezakonite i sa aspekta propisa su u redu, kaže naš sagovornik.
"Ne postoji smetnja ako vozač zbog dojave na Vajberu smanji brzinu, to nije ništa sporno. Isto tako, niko ne brani vozačima da ablenduje drugim vozačima kako bi smanjili brzinu. Ipak, kada se radi o kontroli alkohola, to je nešto drugo. To može da motiviše vozače da sednu za volan pod dejstvom alkohola zato što su videli na Vajberu da nema saobraćajne kontrole, ili mogu da odluče da promene putanju do odredišta, ne odustajući od vožnje. Tu postoji moralna odgovornost onoga ko je kreirao takvu grupu", kaže Okanović.
POLICIJA U GRUPI STAVLJA LAŽNE LOKACIJE
Ipak, vozači ne treba da zaborave da Vajber grupe ne mogu da "doskoče" presretačima, kao i da u njima mogu da se nađu upravo policajci.
"Ima mnogo policajaca u Vajber grupama u kojima se vozačima dojavljuje šta se dešava na putu. Oni takođe prate situaciju. Dešava se da namerno prijave lokaciju na kojoj zapravo nema policije, da bi se vozači više pazili i smanjili brzinu", objašnjava Damir Okanović za MONDO.
KAMERE NA 680 LOKACIJA U BEOGRADU
Prema informacijama Uprave saobraćajne policije, najveći broj kamera postavljenih u Beogradu je deo opšteg nadzora. Na 280 lokacija u gradu postoji 680 kamera, a planirano je da se postave na 800 mesta.
"Tim kamerama mogu da se detektuju svi prekršaji koji mogu da se utvrde neposrednim opažanjem, nekorišćenje sigurnosnog pojasa, upotreba mobilnog telefona za vreme vožnje, nepropisno prestrojavanje", rekli su nedavno iz ove institucije.
Mladi stradaju češće kao vozači zbog neiskustva i nedovoljno pređenih kilometara, a preterane samouverenosti.
"Alkohol je večiti problem. Od petine svih nezgoda sa smrtno stradalim licima jedan od vozača je bio pod dejstvom alkohola. Od početka ove godine imamo oko 12.000 otkrivenih vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola. Taj broj se na godišnjem nivou kreće od 40 do50.000 vozača", objašnjavaju iz Uprave.
Kontrola vožnje pod dejstvom psihoaktivnih supstanci intenzivirana, pre svega zato što je nabavljen veći broj uređaja pomoću kojih se ta kontrola vrši.
"Od početka godine, oko 600 vozača je isključeno iz saobraćaja zato što su upravljali vozilom pod dejstvom psihoakativnih supstanci i taj broj je znatno veći u odnosu na prethodne godine", kažu iz ove institucije.