Kada je gužva u autobusu vozač ne vidi dobro putnike na trećim i četvrtim vratima, ako ima samo retrovizor. Gužve u prevozu takođe pogoršavaju preglednost. Ponekad retroviori budu mokri što takođe otežava vozaču da jasno vidi putnike koji žele da uđu u autobus ili izađu iz njega, a sve to dovodi do povreda putnika koje su sve češće u poslednje vreme.
Podneta je inicijativu Ministarstvu saobraćaja da se pravilnikom koji određuje obaveznu opremu za vozila donese uredba da u autobuse i trolejbuse, koji imaju više od tri vrata, budu instalirane kamere koje neće snimati, već da vozač može da osmatra ulazak i izlazak putnika.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da bi novim pravilnikom bilo predviđeno postavljanje kamera kako bi se izbegle nesreće.
"Autobusi sa troje ili više vrata imaće kamere koje ne snimaju, već koje služe da vozači mogu da vide putnike. Često se dešava da vozači ne vide na ogledala. Ovo je veliki problem. Ako je zglobni autobus u situaciji da mora da obiđe neko vozilo da bi ušao u stanicu, vozač ne vidi treća i četvrta vrata. Postoje senzori koji detektuju prisustvo ljudi koji stoje do vrata, ali ti senzori se isključe čim dođe autobus kod nas, jer građani imaju običaj da stoje baš u tom delu. Dešavaju se incidenti, posebno na trećim vratima, ti incidenti se završavaju ponekad fatalno", rekao je Okanović i dodao da treba da ispratimo tehnologiju i da olakšamo vozačima kojima uopšte nije lako.
"Četvrta vrata su od ogledala udaljena 18 metara, a ogledalo ne prikazuje realnu, već udaljenu, duplo manju sliku, zamislite kako to vozač vidi kada je mrak, kiša... Novi autobusi stižu već sa kamerama, ali za stare treba ovo uvesti. Jedna kamera košta otprilike kao jedna ili dve rezervne gume za autobus", rekao je Okanović.
On je istakao da najviše stradaju stari sugrađani i deca i apelovao je da prvenstveno ulaze na prva vrata do vozača.
(MONDO)