Vozilo je imalo tri sedišta, bilo je teško svega 180 kilograma i moglo je da dostigne brzinu od 45 km/h. Ipak, nije imalo ono najvažnije - sreću! Naime, tek što je Đorđe dobio poruku od bogatog privrednika iz Amerike da napravi seriju automobila, a zatim i pun kamion delova za tu svrhu, dan kasnije objavljeno je da je Srbija pod sankcijama.
"Mi smo tada radili električni trotinet i bicikl, pa smo odlučili da napravimo elekto automobil. Šest meseci samo ga vozili sa probnim tablicama po gradu. Bilo je to fantsastično iskustvo, sedneš u vozilo i pritisneš papučicu, plivaš po Novom Sadu. Svi delovi su bili iz Srbije", objašnjava Đorđe. On dodaje da je suština bila napraviti lako vozilo.
"Danas je to daleko otišlo, ali mi se čini da smo i posle 30 godina konkurenti, pogotovo po potrošnji. Domet mu je bio 50km, pokreća ga motor od 2,3 kilovata, dve konjske snage. Neka naša procena proizvodne cene bila je oko 5.000 maraka, u današnje vreme 5.000 evra", rekao je inovator.
Prof. dr Boris Dumnič sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu kaže da je projekat bio ispred vremena. "U tom trenutku ta tema nije bila od tolikog značaja da bi joj se posvetila pažnja", naglasio je Boris Dumnič.
(MONDO/Kurir)