KADA ĆE SRBIJA PREĆI NA ELEKTRIČNE AUTOMOBILE? Ponuda raste, ima ih sve više na putevima - ovo su prednosti i mane! | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POMAŽU LI SUBVENCIJE?

KADA ĆE SRBIJA PREĆI NA ELEKTRIČNE AUTOMOBILE? Ponuda raste, ima ih sve više na putevima - ovo su prednosti i mane!

Autor Aleksandra Vasić
Autor Aleksandra Vasić

Udeo električnih vozila prodatih u EU više se nego utrostručio 2020. godine, prvi put dostigavši 10,5 odsto, pokazuju najnoviji podaci.

Izvor: MONDO/Goran Sivački

Srbija je još daleko iza razvijenih evropskih zemalja po broju registrovanih električnih i hibirdnih automobila, ali broj ovih vozila na našim putevima i tržišna ponuda rastu.

Trenutno, na našim putevima ima oko 4.000 elektro i hibridnih vozila, pokazuju podaci Ministarstva za zaštitu životne sredine. Veliki deo vlasnika odlučio se za kupovinu polovnih električnih automobila različitih proizvođača.

Prednosti ove vrste automobila su to što ne troše gorivo i što postoji mogućnost da se dobiju državne subvencije, dok su mane koje se najčešće navode visoke cene i čekanje na punjenje baterije, kažu upućeni za MONDO. 

Možda će vas zanimati

NIJE TAKO UDOBAN, ALI SE ISPLATI

Vlasnik električnog automobila kaže za MONDO da postoji niz prednosti električnih automobila u odnosu na standardne i da mu se kupovina isplatila. 

"Sa jednim punjenjem, automobil kompanije do koje sam kupio auto može da pređe od 100 do 120 kilometara i da razvije brzinu od 60 kilometara na sat. Pogodnost je to što ne troši nikakvo gorivo, već struju koju imate u svojoj garaži. Napuni se na običnom štekeru od 220 volti. Automobil nije udoban kao luksuzni dizelaši i nema takvu opremu, ali se kupovina ovog vozila isplati za dve godine, kada se računa koliko novca se godišnje daje za gorivo", kaže Aleksandar Savić. 

PUNJAČI NA PUMPAMA I KOD KUĆE

Svetska statistika pokazuje da 95 odsto korisnika ipak puni svoja vozila na kućnom punjaču u 90 odsto slučajeva. Takođe, brži punjač, tzv AC punjač koji će kola napuniti za okvirno 4 sata možete instalirati kod kuće ako postoji trofazna struja I 16 ampera po fazi.

Vozači u Srbiji najčešće koriste skromnu infrastrukturu za njihovo punjenje, u javnim garažama i pojedinim benzinskim stanicama, koje postavljaju različite kompanije.

"U Srbiji su postaviljeni takozvani državni punjači električnih automobila, pet brzih punjača na glavnim putnim pravcima. Postoji tačna procedura koji elektropunjač može da ide na koje mesto, na koju stanicu da se kači i da li u njoj nešto treba da se menja ili ne", kaže za MONDO Aleksandar Savić. 

Možda će vas zanimati

SUBVENCIJE DRŽAVE

Ministarka Irena Vujović nedavno je rekla da Vlada Srbije kroz subvencionisanje kupovine novih električnih i hibridnih vozila i izgradnju neophodne prateće infrastrukture, podstiče prelazak na ekološki čistija vozila.

"Podsticaji za kupovinu novih električnih i hibridnih vozila kreću se od 250 evra za električne mopede i lake tricikle do 5.000 evra za potpuno električna putnička vozila do devet sedišta i laka teretna vozila", navela je ministarka.

CENA OD 30.000 EVRA U PROSEKU?

Ipak, bez obzira na svetski trend, vozači u Srbiji još preferiraju uvezene polovne automobile na standardna goriva kojih se Evropljani odriču.

"Jedan od razloga je i loša informisanost kada su u pitanju električni automobili, ali i cene ovih vozila, koje su često više nego cene standardnih automobila", kaže vlasnik Aleksandar Savić. 

Masovno usvajanje električnih automobila će se desiti kada neki prosečan model bude koštao oko 30.000 evra, kada bude mogao da ostvari realnu autonomiju od najmanje 450 kilometara, a da baterija može u potpunosti da se napuni za 31 minut, pokazuju pojedIna istraživanja. 

POVLAČENJE ZBOG POŽARA

Osim toga, potrebno je na svetskom nivou proveriti i utvrditi bezbednost baterija koje se koriste na ovim automobilima. 

"Hjundai iz Njujorka povući će 82.000 električnih automobila širom sveta kako bi zamenili baterije nakon 15 izveštaja o požarima. Kvarovi na električnim automobilima mogli stvoriti pozamašne troškove za proizvođače automobila, barem u bliskoj budućnostI", pišu svetski mediji. 

Dok pojedini proizvođači i vlasnici kažu da su električni automobili namenjeni pre svega zbog smanjenja zagađenja vazduha, pojedini ekolozi tvrde da litijumske baterije i punjenje na struju nije potpuno ekološko, budući da se struja dobija iz elektrana. 

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Inicijalizacija u toku...

Komentari 8

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Razuman Srbin

Nigde nije dokazano da je ta tehnologija više ekološka od postojeće, naročito u državi koja 75% električne energije proizvodi sagorevanjem fosilnih goriva. Pritom je infrastruktura očajna. Kako napuniti električni automobil u Srbiji?! Pa lako, ubacige ga u lift, popnete ga do stana i punite u hodniku zgrade u kojoj stanujete.

Tesla

Prvo mora da se razvije infrastruktura jer nema dovoljno punjača na glavnim pravcima(pričam o brzim punjačima) prvo to mora da se reši da bi neko kupio električne automobile..

Gdusbshsjbs

Tesla najjaci auto ikada i najbolji prelep i pre dobar auto

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU