Avio-industrija u Srbiji suočava sa nedostatkom radne snage i taj problem neće biti lako rešiti, jer su potrebni specifični profili, tvrdi konsultant iz oblasti avio-saobraćaja Milan Kuč. Putnici su tokom vikenda svedočili ogromnim gužvama, kašnjenju i otkazivanju letova, a dodatno ih je razbesnela neljubaznost osoblja i neblagovremeno obaveštavanje o promeni leta.
Gostujući u jutarnjem programu "Probudi se“ na televiziji Nova S, stručnjak za avionski saobraćaj kaže da najveći razlog gužvi leži u nedostatku osoblja.
"Postoje, međutim, specfiične procedure da bi neko bio angažovan za rad u avio-industriji, proces traje prilično dugo, stoga nije moguće da u roku od nekoliko dana nadoknadite određeni broj zaposlenih, priča Kuč i dodaje da je otkazivanje letova problem i u čitavoj Evropi.
"U nekim slučajevima aerodrom može da preduzme određene korektivne mere dok u drugim slučajevima nije moguće preduzeti ništa. Ako usled pogoršanih vremenskih uslova dođe do zabrane točenja goriva u avione na aerodromu. U toj situaciju kompanije niti aerodrom ne mogu ništa da preduzmu“, priča Kuč.
Podseća i da putnik kada kupi kartu za putovanje time sklapa ugovor sa avio-kompanijom, dodajući da propisi definišu i prava putnika i kompanije. U slučajevima otkazivanja leta, putnik ima pravo na promenu leta, kao i na naknadu štete zbog izgubljenog vremena.
Nakon krize u avio-industriji zbog pandemije korona virusa, ova godina je u toj sferi definitivno godina sa porastom avio-saobraćaja, kaže Kuč.
Objašnjava i da na gužve na beogradskom aerodromu utiču i "veliki infrastrukturni radovi“.
(Mondo)