Prebrza vožnja, nepoštovanje saobraćajne signalizacije i vožnja pod uticajem alkohola - glavni su uzroci saobraćajnih nesreća na putevima u Sloveniji. Statistički podaci pokazuju da se broj nesreća na putevima povećava u zimskom periodu, naročito u decembru kada su vozači "zagrejani" zbog božićnih i novogodišnjih praznika.
Prebrza vožnja, nepoštovanje saobraćajne signalizacije i vožnja pod uticajem alkohola - glavni su uzroci saobraćajnih nesreća na putevima u Sloveniji.Statistički podaci pokazuju da se broj nesreća na putevima povećava u zimskom periodu, naročito u decembru kada su vozači "zagrejani" zbog božićnih i novogodišnjih praznika.
Prošlogodišnji bilans poginulih u saobraćajnim nesrećama iznosi 238 osoba, što je za 20 manje nego u 2004. godini, ali ipak više od predvidjanja u nacionalnom programu bezbednosti u saobraćaju.
Kako bi povećali sigurnost na putevima i upozorili manje oprezne vozače, slovenački policajci kombinauju dva sistema: stacionarnih merača i meraača prosečne brzine na odredjenim kolosecima.
Stacionirani merači su efikasni samo na području do tri kilometra, pa se koriste za smanjenje brzine na naročito opasnim deonicama puta.
Merači prosečne brzine na odredjenim kolosecima predstavlaju kombinaciju kompjutera i dve video - kamere. Prva kamera na ulazu na autoput snimi vozilo i zapiše vreme, dok druga kamera na kraju puta prepozna vozilo i izračuna vreme, odnosno odredi prosečnu brzinu vozila na toj odredjenoj deonici.
Saobraćajna policija u Evropskoj uniji primenjuje sistem "tri E" kojim nastoji da obezbedi bezbednost u saobraćaja.
Radi se o obuci vozač (education), planiranju i infrastrukturnim radovima radi smanjenja opasnosti na putevima, kao i postavljanje signalizacije (engeneering) i nadzor i kažnjavanje prekršaja (enforcement).
S obzirom na to da je Slovenija član EU i u toj zemlji će uskoro biti uveden takozvani sistem "tri E".
(Tanjug)