Azeski kaže da ideju o ukidanju trgovinskih barijera između Srbije, Severne Makedonije i Albanije, treba prihvatiti u bilo kojem formatu, bilo kad i bilo gde.

"Inicijativa o 'malom šengenu' između Srbije, Albanije i Severne Makedonije je nešto što nam Zapadna Evropa i EU govore poslednjih dvadeset godina, ali mi ne možemo da je razumemo iz razloga što smo nacionalno preosetljivi, zato što mislimo da u pozadini takve ideje stoji nekakvo obnavljanje Jugoslavije i zato što na Balkanu ima previše istorije, a veoma malo budućnosti", istakao je Azeski za Tanjug.

Budućnost Balkana je u biznisu i ujedinjenju, kaže on, i dodaje da je to i suština Vučićeve inicijative i da upravo zbog toga "treba da je podrže 100 odsto sve napredne strukture".

"Time ćemo pokazati da prevazilazimo vekovne podele i dajemo primat ekonomiji. Nove generacije koje dolaze sve su manje retrogradno i nazadno opredeljene, a sve više napredno usmerene. Oni svakodnevno postaju deo miljea na Balkanu kome odgovara takvo rešenje i takva opcija i to treba da bude svestrano podržano", objašnjava Azeski.

Komentarišući uticaj jedne takve ideje na ekonomiju Severne Makedonije, on je kazao da je njegov stav da makedonska privreda može da napreduje "i samo na performansama grčke i srpske ekonomije".

"Pre mnogo godina sam rekao da makedonska ekonomija i ništa da ne privređuje, a Srbija i Grčka da imaju četiri odsto rasta, mi ćemo imati jedan odsto rasta kao poklon od njih zbog pozicije koju imamo", ističe Azeski.

Navodi i da Skoplje mora da bude posvećeno poboljšanju ekonomskih veza relacije sa Srbijom i Grčkom i to na dnevnom nivou, zato što tako pomaže samoj sebi.

"Mislim da svi koraci idu u tom smeru ili mi to iniciramo svakodnevno sa Srbijom na najvišem mogućem nivou. Političari treba to da prate jer drugi put ne postoji", naglašava Azeski.

Takođe, kako dodaje, na uklanjanju trgovinskih barijera insistiraju članice EU s ciljem da princip rada EU bude primenjen u regionu.

To će omogućiti, kaže on, zajedničko nastupanje na trećim tržištima, sa zajedničkim proizvodima i kreiranje sistema koji će smanjiti troškove i povećati konkurentnost proizvoda.

"Ova ideja je značajna za nas pošto smo mi mali narod a tako bismo dobili veliko tržište. To je nešto što je za biznis najznačajnije. Dobijamo kompatibilno tržište jer su struktura privrede, jezik i komunikacija dosadašnjeg biznisa u regionu na najboljem mogućem nivou", navodi Azeski.

On smatra da je princip mešanja politike "u sve i svašta" u regionu već pri kraju.

"Mlade generacije su dale odgovor, napustile su balkanski prostor i tako poručile kako reaguju na tu politizaciju. A da bismo ih vratili nazad moramo da uradimo upravo ovo", zaključio je Azeski u razgovoru za Tanjug.