Sve je počelo na TikToku. Objavljeni video snimcidevojčica od 10 do 12 godina kako u grupama ulaze u kozmetičke prodavnice, otvaraju pakete šminke, kradu testere, gnjave prodavačice i šminkaju se po prodavnicama, prikupili su milione pregleda i izazvali veliku debatu među korisnicima.
Stotine kupaca evidentiraju i prijavljuju učenice koje prave probleme u kozmetičkim prodavnicama širom SAD, piše "The Independent", i često kupuju skupe kozmetičke proizvode za negu kože ili šminku koji im uopšte nisu namenjeni. Nazivaju ih "Sefora deca" ili "Opasna deca iz Sefore". Na video snimcima ćesto se mogu videti kako traže od roditelja kozmetiku vrednu stotine dolara, a kada im ne daju, počnu da divljaju i plaču.
Ovaj trend stigao je i do Hrvatske, prodavačice poznatih drogerijskih lanaca kažu da se sve više devojčica šminka u prodavnicama, da koriste i uništavaju testere, otvaraju originalna pakovanja koja su posle neupotrebljiva. Zabeleženi su i slučajevi krađe, piše Jutarnji.hr.
Proizvodi koje uzimaju nisu namenjeni njihovom uzrastu ili koži. Ne samo da sadrže hemikalije kao što su retinol i niacinamid, koje odrasli koriste za sprečavanje starenja, već su neki kupci primetili i da ih devojke mešaju u takozvane frapee za negu lica. Prema svedočenju mnogih tiktokera, devojke se ljute kada određeni proizvod nije dostupan i besne na zaposlene.
Tiktokerka Kilei Rajan pozvala je mlade da se prema drugim kupcima i zaposlenima u prodavnici odnose s poštovanjem. "Ta deca su nemilosrdna", rekla je ona u svom videu. " Zapravo, ne smeta mi što ih zanima šminka. Kada sam bila mlađa, volela sam da se igram sa maminom šminkom. Mislim da je problem u tome što koriste testere i uništavaju proizvode".
Većina prodavačica kozmetičkih radnji u Hrvatskoj kaže da ima ovakvih slučajeva, ali ne u tako velikom obimu. "Devojke dolaze u radnje, uzimaju testere i šminkaju se, većina ne pravi velike probleme, ali neke ponekad nešto ukradu", kaže prodavačica u jednoj kozmetičkoj radnji. "Devojke danas, nažalost, nemaju granice. Uglavnom čak i ne pitaju da li imamo testere, već otvaraju originale", kaže druga prodavačica.
Ovakvo ponašanje devojčica je u porastu pod uticajem raznih TikTok izazova. Hešteg "Haul", na primer, što znači video snimci kupovine ili raspakivanja proizvoda iz prodavnice, do sada je prikupio 64 milijarde pregleda. Mnogi tiktokeri ističu u svojim video snimcima da devojke troše velike sume novca na proizvode, ali roditelji im to rado dozvoljavaju.
BONUS VIDEO:
(MONDO/N.D.)
Kevin Panter spreman za Željkove zamke! Intervju: Tek kad odeš shvatiš šta si ostavio
Monako - Crvena zvezda uživo: Drama u poslednjoj četvrtini!
Obrt u slučaju Zvezdine mete Motlija: FIBA zabranila raskid ugovora, poznato i zašto
"Real Madrid i Partizan su dva najveća razočaranja za sada": Litvanski novinar oštro o crno-belima u Evroligi
Željko Obradović prekinuo trening Partizana: Odmah objasnio o čemu se radi