Osoblje Železničkog depoa u Podgorici dan pre železničke nesreće ugradilo je u lokomotivu voza koji se survao u Moraču kod Bioča 23. januara, kompresor s neispravnog voza isključenog iz saobraćaja zbog nesigurnih kočnica, utvrdjeno je na sudjenju optuženima za tu nesreću.

Ispravnost kompresora nije prethodno sigurno proverena, jer u podgoričkom Depou nema potrebnih uredjaja za kontrolu složenih sistema, već je deo ugradjen posle površnog pregleda koji su obavili radnici tog odeljenja.

"Ispitali smo kompresor sa upravljačnice i sve je ukazivalo da je ispravan, ali nismo obavili pouzdanu proveru, jer u Depou nema adekvatnih uredjaja za kontrolu", rekao je na sudjenju saradnik na održavanju elektromotornih vozova Milorad Raičković, koji je potpisao potvrdu o ispravnosti ugradjenog kompresora za kočnice u srušeni voz.

On je kazao da je proveru ugradjenog dela obavio "samo na osnovu ranijeg iskustva i bez posebne obuke" i potvrdio da kompresor nije proveravan ni pre skidanja s pokvarenog voza.

Raičković nije mogao da odgovori na pitanje tužioca na osnovu čega je smatrao da je ugradjeni kompresor ispravan, ali je potvrdio da je skinut sa voza za koji je utvrdjeno da zbog nesigurnih kočnica nije bezbedan za saobraćaj.

Svedok nije želeo da odgovori na pitanje da li je dan pre nesreće srušeni voz zbog neispravnosti odvučen u Podgoricu i koliko se puta ranije desilo da su vozovi sa manjkom ispravnih kočnica puštani u saobraćaj, navodeći da to ne zna.

Otpravnik vozova u stanici Lutovo Milorad Marković potvrdio je da su se elektromotorni vozovi koji su saopbraćali na relaciji Bijelo Polje - Podgorica često kvarili i da su do glavnih železničkih stanica odvlačeni uz pomoć vučnih lokomotiva.

(Tanjug)