• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Svedoci: Uzrok nesreće neispravne kočnice

Uzrok železničke nesreće kod Bioča 23. januara ove godine je neispravnost voza, odnosno kočionih sistema, a ne nemar mašinovodje, izjavili su svedoci u nastavku sudjenja optuženima za nesreću u kanjonu Morače u kojoj je poginulo 47, a povredjeno više od 200 putnika.

Uzrok železničke nesreće kod Bioča 23. januara ove godine je neispravnost voza, odnosno kočionih sistema, a ne nemar mašinovodje, izjavili su svedoci u nastavku sudjenja optuženima za nesreću u kanjonu Morače u kojoj je poginulo 47, a povredjeno više od 200 putnika.

Da su kočnice bile ispravne, zaustavljeni voz bi ostao da stoji u mestu, posle zaustavljanja po izlasku iz Bratonožića čak i da je optuženi mašinovodja Slobodan Drobnjak pogrešno postavio ručne kočice, rekao je na sudjenju mašinovodja instruktor Budimir Medenica.

On je optužio poslovodstvo Željeznice Crne Gore da je vršilo pritisak na mašinovodje da voze neispravne vozove, tvrdeći da su mašinovodje dovedene u bezizlaznu poziciju, tako da su "uzalud odbijali da preuzmu neispravne kompozicije".

Medenica je ispričao da su kočioni sistemi na vozovima "stalno bili nesigurni i neispravni" i potvrdio da u podgoričkoj radionici ne postoji uredjaj kojim bi se mogla proveriti ispravnost voza, već da se kontrola ispravnosti obavlja "samo vizuelno, što nije dovoljno za procenu bezbednosti saobraćaja i putnika".

Mašinovodja Miomir Vukadinović, koji je na mesto nesreće došao ubrzo posle survavanja voza u kanjon Morače, kazao je u sudnici da su mašinovodje crnogorske Željeznice svakodnevno vozile vozove s neispravnim kočionim sistemima.

Često se dešavalo da pregledači vozova u stanicama po nekoliko puta vraćaju voz na ponovni pregled i popravku, ali je uprava na njih vršila pritisak da puštaju u saobraćaj nesipravne kompozicije kad mašinovodje pristanu da ih preuzmu, ispričao je Vukadinović.

On je naveo niz primera kada se dešavalo da su neispravni vozovi pušteni u saobraćaj i da su kočnice otkazivale u mnogo povoljnijim vremenskim prilikama nego što su bile 23. januara ove godine kada je temperatura u Bioču bila 15 stepeni ispod nule.

Sudjenje će biti nastavaljeno 20. novembra.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image