Preduzetnici srednjoškolci - nacionalno takmičenje
Mondo/Georgi Mitev Šantek 

A zadatak nije bio lak, osmisliti proizvod ili uslugu koja se zasniva na nekom od starih zanata koji izumire ili je već nestao s tržišta.

U spajanju tradicije i inovacije, u proizvodu ili usluzi koja zadovoljava potrebe modernog kupca izazov je na koji je najbolje odgovorila ekipa "Grnčoteka". Njena četiri člana iz različitih škola osmislili da na novi način, odnosno u "novoj" posudi od gline, spremaju jela iz tradicionalne "srpske" kuhinje. Njihov adut, koji je ispao najbolji spoj novog i starog, je da se na klasičnu glinenu tepsiju doda oplata od nerđajućeg čelika, koja bi prostim hemijskim svojstvima gline i temperature radila kao filter za suvišnu masnoću.  

Đaci preduzetnici ovako vide "Beograd na vodi"

Osim da smisle ideju, takmičari su morali da je i dobro obrazlože, uz malu pomoć iskusnog savetnika iz realnog poslovnog sveta. To je značilo da urade tzv. SWOT analizu (prednosti, slabosti, mogućnosti, opasnosti), da spoznaju ciljnu grupu i tržište, da urade skicu biznis plana sa početnim kapitalom, glavnim potencijalnim prihodima i rashodima, kao i marketinški plan sa načinima prodaje, kanalima distribucije, reklamom i prezentacijom.

Sa 100 dinara u džepu ušao u biznis i uspeo!

U finalu takmičenja je od 12 ekipa izabrano pet, koje će predstavljati Srbiju na regionalnom takmičenju Poslovnog izazova Zapadnog Balkana u Sarajevu u aprilu.

Organizator nacionalnog takmičenja su lokalna filijala svetske organizacije Dostignuća mladih (Youth Achievements), uz pomoć Telekoma Srbije, USAID-a i Unicredit banke.

Svoje biznis ideje na zadatu temu u beogradskom Holidej Inu u dva dana su davala, osmišljavala i zdušno branila deca iz: Zaječara, Leskovca, Bojnika, Prokuplja, Niša, Svrljiga, Aleksandrovca, Knjaževca, Beograda, Kučeva, Pančeva, Smedereva, Sremske Mitrovice, Novog Sada, Inđije, Vršca, Rume, Bačke Palanke, Šida, Subotice, Zrenjanina, Gornjeg Milanovca, Guče, Svilajnca, Arilja, Kragujevca, Kraljeva, Topole i Lučana.