On navodi da to nije najveća razlika, jer smo najskuplje gorivo plaćali posle 1. novembra, te je razlika između te cene i današnje u proseku za 13 dinara niža kada je u pitanju benzin, a 11 dinara kada je reč o evrodizel.
Mićović kaže da je na pad cene goriva uticalo više faktora.
"Na cenu goriva pre svega utiču troškovi distrubitera. Oni se menjaju pod uticajem kursa stranih valuta s obzirom da se veliki deo derivata nafte ili sirove nafte uvozi, zatim ključnu ulogu igra cena sirove nafte na osnovu koje se formiraju cene u nabavci kod proizvođača goriva, transportni troškovi...", objašnjava Mićović.
Prema njegovim rečima, svi ti troškovi zajedno utiču na to kako će distributeri menjati cenu - na više ili na niže.
"U ovom slučaju naravno da je ključnu ulogu u smanjenju cena dao pad cene sirove nafte koji je u istom tom periodu, čak i nešto ranije, krenuo da se smanjuje", ukazao je Mićović.
Međutim, navodi da je već 17 dana, od 24. decembra, uspostavljen trend rasta cene sirove nafte, uz konstataciju da se bez obzira na to, cene goriva i dalje smanjuju.
Dodaje da cene određuje i tržište, a ne samo berzanske kotacije, te kaže da su distributeri ti koji jedni druge primoravaju da ponude najnižu moguću cenu u tom trenutku.
"Treba razvijati tržište, treba razvijati tržišnu konkurenciju, jer je najbolja zaštita potrošača zdrava tržišna konkurencija koja će u još većoj meri primoravati one koje snabdevaju tržište da ponude najpovoljnije i najkorektnije cene goriva", zaključio je Mićović.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina