Folksvagen fabrika prednosti Srbije

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

"Prese": Ovo su prednosti Srbije u bici za Folksvagen

Izvor MONDO/Tanjug
Izvor MONDO/Tanjug

Nemački radnici se bune, što će nova fabrika Folksvagena biti u Bugarskoj, Rumuniji, Turskoj, Severna Makedoniji ili Srbiji. Odluka u maju!

folksvagen fabrika Izvor: promo/Volkswagen AG

Nemački autogigant Folksvagen trebalo bi u maju da odluči u kojoj od zemalja Jugoistočne Evrope će otvoriti proizvodni pogon, a za tu značajnu investiciju u visini od 1,4 milijardi evra trenutno se žestoko bore dve članice EU, Bugarska i Rumunija, kao i dve zemlje kandidati, Srbija i Severna Makedonija, ali i Turska, tvrdi bečki dnevnik "Prese".

Na odluku Folksvagena presudno će uticati tri klučna faktora: dobra saobraćajna povezanost, raspoloživost kvalifikovane radne snage i visina državnih subvencija, navodi ovaj list.

Planovi VW-a o uspostavljanju proizvodnje u jugoistočnoj Evropi ne nailaze na odobravanje zaposlenih, odnosno Radničkog saveta kompanije, a izazvali su i borbu zemalja koje bi želele da dovedu ovog giganta.

 Sve veća izdvajanja za plate, kao i sve veći nedostatak radne snage teraju tu kompaniju da traži novo mesto za proizvodni pogon.

Folksvagenove fabrike u Nemačkoj skoncentrisaće se ubuduće na proizvodnju automobila na električni pogon, a pogon u jugoistočnoj Evropi bi od 2023, sa kapacitetom od 300.000 vozila godišnje, mogao proizvoditi modele marki VW, Škoda i Seat.

List ističe da novo postrojenje treba da zaposli oko 5.000 radnika, a dodatno će otvoriti više hiljada radnih mesta kod dobavljača.

"Prese" podseća da u jugoistočnoj Evropi postoji snažan automobilski sektor, jer u Turskoj postoje pogoni Forda, Hjundaija, Honde, u Rumuniji Forda i Dačije, a u Srbiji Fijat.

List, takođe, ukazuje da se ne očekuje odluka u korist Turske zbog tenzija u odnosima Ankare i EU.

Što se Rumunije tiče nedostajuća mreža autoputeva, kao i nešto viši nivo primanja, te i u pojedinim regionima problem sa nedostajućom radnom snagom, ne idu u prilog donošenja odluke naseljavanja pogona u toj zemlji.

"Prese" ukazuje da je blago favorizovana Bugarska, jer se u blizini sofijskog aerodroma nalazi čeličana koja od 2008. ne radi, a koja je savršeno mesto za novo postrojenje VW, a i Plovdiv pokušava da privuče nemačkog giganta.

Takođe, kao prednost Bugarske se navodi i njeno članstvo u EU, te i tesne trgovinske veze sa Nemačkom.

Srbija i „autsajder“ Severna Makedonija, dodaje list, pored niskih troškova plata, mogu da skupljaju poene i snažnim subvencijama.

Kao kandidati za članstvo u EU nisu u obavezi da u potpunosti primenjuju strogi pravilnih od državnoj pomoći, podseća "Prese".

Istovremeno list navodi da nikakvu ulogu, pri donošenju konačne odluke, ne igra sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom koji ima Srbija, jer su od bescarinskog izvoza u tu zemlju isključeni Fijatovi modeli iz kragujevačke fabrike.

"Prese" ističe da je borba za pridobijanje VW-a i dalje otvorena, a da su nade u svim zemljama jugoistočne Evrope velike da bi ova velika investicija mogla doći kod njih.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Komentari 29

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Žiks

Jadni li smo! Dovedeni u potpuno bezizlaznu dituaciju da se radujemo ako nemačka fanrika otpusti tamo dobro plaćene radnike da bi ih ovde praktično dobili besplatno jer će ih plaćati Srbi državnim subvencijama. Pa, više novca uđe u zemlju od gastarbajtera zaposlenih u Vagenu!

Gtv

A sta je bica?

Kiza

To zavisi od toga da li će AV da ih posluša i prizna KiM, a posle će se hvaliti kako se to ne bi desilo da nije bilo njega. Ali, ako se narod pobuni protiv priznanja KiM i krene u masovne demonstracije, optužiće narod, jer narod ne zna šta hoće kada odbija VW. Ista priča od kada su došli na vlast.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader