Mihajlovic Krajem meseca pocinje gradnja autoputa do Pozege.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Sve je spremno za početak radova Preljina - Požega

Izvor Tanjug
Izvor Tanjug

Krajem meseca trebalo bi da počne izgradnja autoputa od Preljine do Požege na tzv. Koridoru 11. Kineska kompanija CRBC već priprema gradilišni kamp u blizini Lučana, najavljuju iz Ministarstva infrastrukture.

autoput, ograničenje brzine Izvor: MONDO/Čedomir Vučinić

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović izjavila je Tanjugu da je završeno sve što je potrebno za početak radova, eksproprijacija zemljišta i izdavanje građevinskih dozvola.

"Vlada Srbije je planirala krajem marta da počnu radovi na novoj deonici Koridora 11 ka Crnoj Gori, između Preljine i Požege", kazala je Mihajlović dodajući da je to jedna od težih deonica za izvođače.

Napomenula je da Ministarstvo građevine očekuje skori početak radova i da samo od izvođača zavisi da li će to biti kraj marta ili početak aprila.

Vrednost radova je 450 miliona evra i trebalo bi, kako kaže, da budu završeni u naredne dve i po godine.

Energoprojekt za Kineze gradi na Koridoru 11

"Mnogo nam je važan autoputa Preljina - Požega za taj deo Srbije, jer ćemo kada ga završimo od Požege graditi dva kraka autoputa, ka Crnoj Gori i BiH: Požega - Kotroman i Požega - Boljare", istakla je Mihajlović.

Na pitanje gde će tačno početi gradnja autoputa Preljina - Požega, ona je kazala da će tačku za početak radova odrediti sam izvođač, ali da će to svakako biti u blizini Lučana.

Predsednik opštine Lučani Milivoje Dolović je rekao da će Kinezi imati kampove na tri lokacije.

"Glavni je boravišni kamp, koji će se nalazi u Krstacu na površini do 6,5 hektara, gde će biti menze, spavaonice, teren za košarku i slično. Imaće još dva kampa, jedan u Rtarima, a drugi u Markovici. U njima će se nalaziti asfaltne i betonske baze", kazao je Dolović.

Naveo je da su se Putevi Srbije obratili opštini Lučani sa 109 predmeta za privremenu eksproprijaciju zemlje radi izgradnje glavnog kampa od 6,5 hektara u katastarskoj opštini Krstac u opštini Lučani, kao i da je do sada rešeno 89 predmeta.

Dolović je dodao da će ostalih 20 predmeta biti rešeno do 20. marta, kada će biti završena kompletna privremena eksproprijacija zemljišta kada je reč o opštini Lučani, u skladu sa dinamikom Ministarstva građevine.

Napomenuo je da se na teritoriji opštine Lučani vrši privremena eksproprijacija na ukupno 36 hektara, a u Čačku i Požega po 12 hektara.

Podsećanja radi, deonica Preljina - Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.

Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd - Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli.

Autoput Preljina - Požega je podeljen na tri manje deonice, a imaće tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Od Preljine do Prijevora duž reke Cemernice i malim delom pored Zapadne Morave u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

U Srbiji je 2016. na takozvanom Koridoru 11 (ovaj putni pravac ne spada u zvanične panevropske koridore) pušten u saobraćaj autoput Ljig - Preljina u dužini od 40 km, a uskoro će biti u saobraćaju i ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 km.

Kinezi sa domaćim podizvođačima su pri kraju gradnje dve deonice: Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig. Na toj trasi je i deonica Ub - Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvođači i sada se na njoj popravljaju pojedini delovi.

Kinezi grade i autoput od Surčina do Obrenovca koja bi trebalo da bude gotova do kraja 2019.

Planirana je i gradnja deonice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom.

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ibro

Kad se sad nisam šlogirao. Njima će da opet bude saradnik energoprojekt zbog koga kasni tunel u Brančićima 2 godine. Teško nama sa ovakvim podizvođačima.

Ebi

A kad će da krene?2123g

Patriota

Ako ga budu radili kao bugari , grci i ovi nasi na koridoru 10 prema Makedoniji i Bugarskoj , bolje nemoj ni da pocinju.Dajte nekom ko ce to stvarno uraditi onako bas kako svi ocekujemo - moderno i pre svega kvalitetno.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

loader