Porše mora da plati kaznu u iznosu od 535 miliona evra zbog dizel automobila, saopštila je kancelarija državnog tužioca u Štutgartu. Glavni razlog – "nemar u kontroli kvaliteta".

Ova kazna je poslednja u nizu izrečenih Folksvagen grupi, čiji je Porše takođe deo, zbog skandala "dizelgejt", koji je izbio nakon što su američke vlasti 2015. utvrdile da je softver ugrađen u VW dizelaše omogućio pogrešno očitavanje podataka o emisiji štetnih gasova.

Tada je Folksvagen priznao da je taj softver, instaliran u čak 11 miliona automobila širom sveta, omogućio očitavanje pogrešnih podataka, jer su u laboratorijskim uslovima automobili izbacivali manje štetnih gasova nego u vožnji.

Pored brenda Folksvagen, i Audi se našao na stubu srama, a protiv generalnih direktora kompanija se još uvek vode sudski procesi.

Ukupni troškovi "dizelgejta" su dostigli brojku od oko 30 milijardi evra.

Ovaj skandal je bio i inicijalna kapisla za globalnu kampanju protiv dizelaša, koja je svoj vrhunac doživela prošle godine, kada je sud u Nemačkoj doneo presudu po kojoj je dozvoljeno gradovima da zabrane ulazak u centre gradova vozilima, koje koriste ovo gorivo.

Zabrana je startovala u Hamburgu pre nepunih godinu dana, a onda se širila tokom godine i na ostale veće nemačke gradove, u čije određene delove više nije moguće ući sa dizelašima koji imaju EURO 5 motore.

Sve ovo prati i neverovatan pad prodaje dizelaša, koji trenutno u Evropi imaju manje od trećine udela u prodaji novih automobila. Iako novi dizel motori, koji zadovoljavaju EURO 6d-TEMP standard, izbacuju daleko manje azotnih oksida.

Nedavna testiranja su čak pokazala neverovatno male iznose ovih gasova, najodgovornijih za oboljenja respiratornih organa zbog kojih desetine hiljada ljudi godišnje prerano umre.

Ovaj trend su "iskoristili" benzinci, čija je prodaja značajno skočila. Međutim, prodaju je ispratilo i povećanje ugljen dioksida(benzinci emituju više CO2 od dizelaša), pa je tako prošle godine u Evropi, po prvi put u poslednjih deset godina, zabeležen porast ovog gasa u vazduhu.

Dizel motori se sada sve manje nude kupcima. Zbog toga su neki, poput Fijata, najavili gašenje proizvodnje dizel motora, dok Tojota u Evropi više ni ne nudi dizel motor u svojim putničkim vozilima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.