Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da Vlada Srbije ulaže u razvoj i modernizaciju železnice kako bi Srbija postala nezaobilazni tranzitni koridor.

U nabavku novih 16 lokomotiva, preduzeća "Srbija kargo", uloženo je 64 miliona evra, a Mihajlović je prisustvovala njihovom puštanju u saobraćaj  i poručila da nema ničeg važnijeg od rekonstruisanih pruga i novih vozova.

"Naš cilj je da Srbija i u železničkom, kao i u drumskom saobraćaju, bude nezaobilazni tranzitni koridor. Za to su nam potrebne obnovljene pruge, novi vozovi, obučene mašinovođe, kao i da pratimo tehnološki napredak u svetu", kaže Mihajlović.

POGLEDAJTE FOTOGRAFIJE:

undefined brzi voz

Naglasila je da se mora nastaviti ulaganje, da predstoji još dosta posla kako bi se za najviše pet do šest godina kompletno modernizovao železnički Koridor 10.

"Danas to mnogima zvuči neverovatno, ali je zvučalo neverovatno i 2014. sve što smo do sada uradili na modernizaciji železnice", kaže Mihajlović.

"Bićemo lideri u regionu, stižu nove lokomotive"

Podsetila je da je u prethodnom periodu nabavljeno 48 putničkih vozova, a sada, posle skoro 40 godina i 16 teretnih lokomotiva, te istakla važnost zapošljavanja mladih mašinovođa.

"Pre nekoliko godina prosečna starost mašinovođa u Srbija kargu je bila oko 50 godina, a u prethodne dve godine zaposleno je oko 180 mladih mašinovođa. U prethodnom periodu obnovljeno je oko 500 kilometara pruga, a još oko 500 kilometara pruga biće obnovljeno u toku ove i iduće godine", navela je Mihajlović.

Prvi kilometri brze pruge Beograd-Budimpešta (VIDEO)

V.d. generalnog direktora "Srbija kargo" Dušan Garibović rekao je da su nove, najsavremenije lokomotive nabavljene uz podršku Vlade Srbije, potpredsednice Vlade, resornog Ministarstva i Evropske banke za obnovu i razvoj.

"Od danas najmlađa lokomotiva Srbija karga nije stara 38 godina, već sa 16 novih lokomotiva izlazimo u susret potrebama svih investitora koji koriste usluge železnice", rekao je Garibović.

Generalni direktor kompanije "Simens" u Srbiji Udo Ajhlinger kaže da će lokomotive koje su isporučene "Srbija kargu" to preduzeće biti veoma konkurentno u prevozu tereta na železničkom Koridoru 10, ali i van tog koridora.