Šta je "crni led", zašto je toliko opasan (VIDEO)

"Crni led" se stvara na kolovozu nakon ledene kiše ili topljenja snega, a često ga formiraju i sami automobili.

Vožnja u zimskom periodu je svakako najzahtevnija, jer pored snega, na kolovozu je česta i poledica.

Posebno je kritična vožnja po takozvanom "crnom ledu". U pitanju je poledica na putu koja je veoma tanka i samim tim teško uočljiva, pa stvarno deluje kao da je led crn, a u stvari sloj je potpuno providan.

Osim po "minusu", moguće je da se pojavi i kada je spoljašnja temperatura ispod 4 stepena u plusu, zbog čega noviji automobili upozoravaju vozače na mogućnost formiranja "crnog leda" čim temperatura padne ispod pomenute vrednosti.

"Crni led" se stvara nakon ledene kiše ili topljenja snega, a često ga formiraju i sami automobili. Naime, u zimskim uslovima gume na kolima tope sneg i led na putu, koji se zatim ponovo ledi u veoma tankom sloju.

Najčešće se pojavljuje noću, u jutarnjim časovima, kao i na zasenčenim delovima puta. Može se pojaviti bilo kojoj deonici puta, a posebno na mostovima i nadvožnjacima.

Pogledajte kako izgleda ovaj opasan ples po ledu:

Kako reagovati u susretu sa "crnim ledom"

Kao prvo, ako procenite da postoje šanse za pojavu leda na kolovozu, odmah bi trebalo blago usporiti, odnosno voziti sporije nego inače.

Nije loše blago prikočiti s vremena na vreme, kada saobraćaj dozvoljava tako nešto, kako biste se uverili u kakvom je stanju kolovoz.

Ako na ledu izgubite kontrolu nad vozilom, potrebno je istog trenutka u potpunosti dići nogu s gasa, izvršiti korekciju (volan smotati u suprotnom smeru), napraviti pauzu (sačekati da se zadnji deo vrati u željeni smer) i onda se izvući, odnosno blago dati gas. Uz to, možete menjač spustiti u niži stepen prenosa. I da - zaboravite na kočnicu!

Ovaj manevar je potrebno provežbati. Najbolje na nekom velikom praznom parkingu ili na posebnom terenu, kao što smo to imali prilike da probamo u Americi.

Bitno je ostati smiren u takvoj situaciji i razmišljati racionalno. Ako ne postoji način da zaustavite vozilo (kočenjem motorom), probajte da ga usmerite dalje od saobraćaja, jer najgore što možete da uradite jeste da se zakucate u vozilo ispred.

Saveti za vožnju po "crnom ledu"

Ne radite ništa naglo. Nemojte naglo okretati volan ili pritiskati papučice gasa i kočnice.

Nemojte da vas išta ometa. Zaboravite na telefon, isključite radio u kolima, a i razgovor sa saputnicima bi trebalo da se tiče samo uslova na putu.

Pored upaljenih oborenih svetala, ako osetite i najmanji gubitak kontrole na vozilom uključite sva četiri migaca.

U ovakvim složenim uslovima za vožnju, nikako nemojte koristiti tempomat.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubriciMONDO Auto, kao i na našimFacebookiInstagramstranicima.

Vožnja u zimskom periodu je svakako najzahtevnija, jer pored snega, na kolovozu je česta i poledica.

Posebno je kritična vožnja po takozvanom "crnom ledu". U pitanju je poledica na putu koja je veoma tanka i samim tim teško uočljiva, pa stvarno deluje kao da je led crn, a u stvari sloj je potpuno providan.

Osim po "minusu", moguće je da se pojavi i kada je spoljašnja temperatura ispod 4 stepena u plusu, zbog čega noviji automobili upozoravaju vozače na mogućnost formiranja "crnog leda" čim temperatura padne ispod pomenute vrednosti.

"Crni led" se stvara nakon ledene kiše ili topljenja snega, a često ga formiraju i sami automobili. Naime, u zimskim uslovima gume na kolima tope sneg i led na putu, koji se zatim ponovo ledi u veoma tankom sloju.

Najčešće se pojavljuje noću, u jutarnjim časovima, kao i na zasenčenim delovima puta. Može se pojaviti bilo kojoj deonici puta, a posebno na mostovima i nadvožnjacima.

Pogledajte kako izgleda ovaj opasan ples po ledu:

Kako reagovati u susretu sa "crnim ledom"

Kao prvo, ako procenite da postoje šanse za pojavu leda na kolovozu, odmah bi trebalo blago usporiti, odnosno voziti sporije nego inače.

Nije loše blago prikočiti s vremena na vreme, kada saobraćaj dozvoljava tako nešto, kako biste se uverili u kakvom je stanju kolovoz.

Ako na ledu izgubite kontrolu nad vozilom, potrebno je istog trenutka u potpunosti dići nogu s gasa, izvršiti korekciju (volan smotati u suprotnom smeru), napraviti pauzu (sačekati da se zadnji deo vrati u željeni smer) i onda se izvući, odnosno blago dati gas. Uz to, možete menjač spustiti u niži stepen prenosa. I da - zaboravite na kočnicu!

Ovaj manevar je potrebno provežbati. Najbolje na nekom velikom praznom parkingu ili na posebnom terenu, kao što smo to imali prilike da probamo u Americi.

Bitno je ostati smiren u takvoj situaciji i razmišljati racionalno. Ako ne postoji način da zaustavite vozilo (kočenjem motorom), probajte da ga usmerite dalje od saobraćaja, jer najgore što možete da uradite jeste da se zakucate u vozilo ispred.

Saveti za vožnju po "crnom ledu"

Ne radite ništa naglo. Nemojte naglo okretati volan ili pritiskati papučice gasa i kočnice.

Nemojte da vas išta ometa. Zaboravite na telefon, isključite radio u kolima, a i razgovor sa saputnicima bi trebalo da se tiče samo uslova na putu.

Pored upaljenih oborenih svetala, ako osetite i najmanji gubitak kontrole na vozilom uključite sva četiri migaca.

U ovakvim složenim uslovima za vožnju, nikako nemojte koristiti tempomat.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubriciMONDO Auto, kao i na našimFacebookiInstagramstranicima.

Vožnja u zimskom periodu je svakako najzahtevnija, jer pored snega, na kolovozu je česta i poledica.

Posebno je kritična vožnja po takozvanom "crnom ledu". U pitanju je poledica na putu koja je veoma tanka i samim tim teško uočljiva, pa stvarno deluje kao da je led crn, a u stvari sloj je potpuno providan.

Osim po "minusu", moguće je da se pojavi i kada je spoljašnja temperatura ispod 4 stepena u plusu, zbog čega noviji automobili upozoravaju vozače na mogućnost formiranja "crnog leda" čim temperatura padne ispod pomenute vrednosti.

"Crni led" se stvara nakon ledene kiše ili topljenja snega, a često ga formiraju i sami automobili. Naime, u zimskim uslovima gume na kolima tope sneg i led na putu, koji se zatim ponovo ledi u veoma tankom sloju.

Najčešće se pojavljuje noću, u jutarnjim časovima, kao i na zasenčenim delovima puta. Može se pojaviti bilo kojoj deonici puta, a posebno na mostovima i nadvožnjacima.

Pogledajte kako izgleda ovaj opasan ples po ledu:

Kako reagovati u susretu sa "crnim ledom"

Kao prvo, ako procenite da postoje šanse za pojavu leda na kolovozu, odmah bi trebalo blago usporiti, odnosno voziti sporije nego inače.

Nije loše blago prikočiti s vremena na vreme, kada saobraćaj dozvoljava tako nešto, kako biste se uverili u kakvom je stanju kolovoz.

Ako na ledu izgubite kontrolu nad vozilom, potrebno je istog trenutka u potpunosti dići nogu s gasa, izvršiti korekciju (volan smotati u suprotnom smeru), napraviti pauzu (sačekati da se zadnji deo vrati u željeni smer) i onda se izvući, odnosno blago dati gas. Uz to, možete menjač spustiti u niži stepen prenosa. I da - zaboravite na kočnicu!

Ovaj manevar je potrebno provežbati. Najbolje na nekom velikom praznom parkingu ili na posebnom terenu, kao što smo to imali prilike da probamo u Americi.

Bitno je ostati smiren u takvoj situaciji i razmišljati racionalno. Ako ne postoji način da zaustavite vozilo (kočenjem motorom), probajte da ga usmerite dalje od saobraćaja, jer najgore što možete da uradite jeste da se zakucate u vozilo ispred.

Saveti za vožnju po "crnom ledu"

Ne radite ništa naglo. Nemojte naglo okretati volan ili pritiskati papučice gasa i kočnice.

Nemojte da vas išta ometa. Zaboravite na telefon, isključite radio u kolima, a i razgovor sa saputnicima bi trebalo da se tiče samo uslova na putu.

Pored upaljenih oborenih svetala, ako osetite i najmanji gubitak kontrole na vozilom uključite sva četiri migaca.

U ovakvim složenim uslovima za vožnju, nikako nemojte koristiti tempomat.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubriciMONDO Auto, kao i na našimFacebookiInstagramstranicima.