Sve o lancima za sneg - montaža, propisi, cene (VIDEO)

Lanci za sneg ili njihove alternative su obavezna oprema ako zimi putujete vam mesta stanovanja

Ako planirate da praznike provedete van grada, a posebno ako je neki planinski centar vaša destinacija, onda morati imati u kolima i lance za točkove.

Dakle, osim zimskih guma, i ovaj set je obavezan deo zimske opreme, od 1. novembra do 1. aprila, ako putujete van mesta prebivališta.

Korišćenje lanaca je obavezno ako naiđete na saobraćajni znak kojim se propisuje njihova upotreba, ali i na bilo kom putu pod ledom ili debljim slojem snega.

Dakle, velika je verovatnoća da će do planinskog vrha morati barem jednom da ih montirate.

Kod automobila s pogonom na prednjim ili na svim točkovima, lance treba postaviti na prednje točkove, dok kod automobila koji imaju pogon na zadnjim točkovima postoje dve mogućnosti. Bezbednija i skuplja opcija je da montiranje lanaca na svim točkovima, a jeftinija ali i manje bezbedna opcija jeste montiranje samo na zadnjim točkovima.

Prilikom odabira lanaca, vodite računa o njihovoj veličini. Svaku dimenziju guma prati i određena veličina lanaca. Tako gumi 205/55 R15 odgovaraju lanci iz grupe 80.

Neodgovarajući lanci, osim što možda nećete moći da ih montirate, mogu vam napraviti štetu na automobilu.

Montaža

Postavljanje lanaca nije komplikovano, ali nije loše da ih nekoliko puta montirate na "suvom", kako biste stekli rutinu. Ovo govorimo iz iskustva mnogih kojima je prvo postavljenje bilo na nekom planinskoj prevoju po mećavi.

Osim promrzlih prstiju, u takvim uslovima postoji i mogućnost da vam usled loše montaže oni skliznu s točkova, ali i da naprave štetu na vozilu.

Kako je bilo kakva akcija oko automobilskih točkova prljav posao, imajte u kolima i neke deblje zaštitne rukavice, kao i manju lopatu, koja treba da vam je sastavni deo zimske opreme.

Cena lanaca za sneg kreće od 1.500 dinara.

Evo i kratkog uputstva za postavljanje lanaca na točkove:

1. Lanci za sneg se sastoje iz dva dela - levog i desnog. Svaki deo ima svoj kompleks lanaca koji ide oko leve, odnosno desne strane točka.

2. Potrebno je glavnu sajlu (plastificiranu) provući iza točka i razgraničiti levi i desni kompleks lanaca - svaki na svoju stranu.

3. Krajeve sajle spojite iznad točka i lance prebacite preko gazećeg sloja gume, ka spoljnom delu felne.

4. Zakačite unutrašnji obojeni kraj lanca za crvenu kukicu.

5. Povucite kraj crvenog lanca na kome se nalazi gumeni rastegljivi deo i kroz kukicu zategnite lance što je više moguće.

6. Nakon zatezanja, crni gumeni deo zakačite na najudaljeniji deo naspram kukice.

7. Lanci po montirani. Ali pre nego što krenete, pređite oko sto metara, i, ako je potrebno, ponovo ih zategnite, odnosno ponovite poslednja dva koraka.

Sa lancima, maksimalna dozvoljena brzina iznosi 50 kilometara na sat.

Ukoliko duže putujete sa postavljenim lancima, povremeno zaustavite vaše vozilo i izvršite proveru zategnutosti.

Čim dođete na očišćeni asfalt, skinite lance! Vožnja u takvim uslovima može oštetiti, kako lance, tako i vaše vozilo, a takođe i kolovoz, pa je u nekim zemljama propisana kazna za takvu vožnju.

Nakon upotrebe, lance je potrebno detaljnije očistiti i osušiti, kako bi vam duže trajali.

Alternative

Osim lanaca na tržištu ima i drugih rešenja koje omogućavaju vožnju po snegu i ledu.

"Čarape za sneg" su navlake koje se postavljaju na pogonske točkove i imaju prednosti u odnosu na klasične lance za sneg jer se zauzimaju minimum prostora u prtljažniku, a vožnja s njima je daleko tiša od ona s "bučnim" lancima.

I za njih važi pravilo da ih potrebno postaviti prvo na suvom, posebno zbog toga što je potrebno automobil pomerati nekoliko puta pre nego što ih postavite kako treba.

Kako se prave od tekstila, čim siđete sa snega ili leda na asfalt, potrebno ih je odmah skinuti sa točkova, kako ih ne biste uništili.

Na tržištu ima nekoliko modela ovih "čarapa", a cena im se kreće između 3 i 13 hiljada dinara.

Jedna od opcija su i jednokratne plastične vezice. One se jednostavno postavljaju na točkove dajući im dovoljno "gripa" za vožnju u snežnim uslovima.

Kao i kod lanaca, i sa njihovim alternativama ne bi trebalo ići brže od 50 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno za vožnju po snegu i ledu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Ako planirate da praznike provedete van grada, a posebno ako je neki planinski centar vaša destinacija, onda morati imati u kolima i lance za točkove.

Dakle, osim zimskih guma, i ovaj set je obavezan deo zimske opreme, od 1. novembra do 1. aprila, ako putujete van mesta prebivališta.

Korišćenje lanaca je obavezno ako naiđete na saobraćajni znak kojim se propisuje njihova upotreba, ali i na bilo kom putu pod ledom ili debljim slojem snega.

Dakle, velika je verovatnoća da će do planinskog vrha morati barem jednom da ih montirate.

Kod automobila s pogonom na prednjim ili na svim točkovima, lance treba postaviti na prednje točkove, dok kod automobila koji imaju pogon na zadnjim točkovima postoje dve mogućnosti. Bezbednija i skuplja opcija je da montiranje lanaca na svim točkovima, a jeftinija ali i manje bezbedna opcija jeste montiranje samo na zadnjim točkovima.

Prilikom odabira lanaca, vodite računa o njihovoj veličini. Svaku dimenziju guma prati i određena veličina lanaca. Tako gumi 205/55 R15 odgovaraju lanci iz grupe 80.

Neodgovarajući lanci, osim što možda nećete moći da ih montirate, mogu vam napraviti štetu na automobilu.

Montaža

Postavljanje lanaca nije komplikovano, ali nije loše da ih nekoliko puta montirate na "suvom", kako biste stekli rutinu. Ovo govorimo iz iskustva mnogih kojima je prvo postavljenje bilo na nekom planinskoj prevoju po mećavi.

Osim promrzlih prstiju, u takvim uslovima postoji i mogućnost da vam usled loše montaže oni skliznu s točkova, ali i da naprave štetu na vozilu.

Kako je bilo kakva akcija oko automobilskih točkova prljav posao, imajte u kolima i neke deblje zaštitne rukavice, kao i manju lopatu, koja treba da vam je sastavni deo zimske opreme.

Cena lanaca za sneg kreće od 1.500 dinara.

Evo i kratkog uputstva za postavljanje lanaca na točkove:

1. Lanci za sneg se sastoje iz dva dela - levog i desnog. Svaki deo ima svoj kompleks lanaca koji ide oko leve, odnosno desne strane točka.

2. Potrebno je glavnu sajlu (plastificiranu) provući iza točka i razgraničiti levi i desni kompleks lanaca - svaki na svoju stranu.

3. Krajeve sajle spojite iznad točka i lance prebacite preko gazećeg sloja gume, ka spoljnom delu felne.

4. Zakačite unutrašnji obojeni kraj lanca za crvenu kukicu.

5. Povucite kraj crvenog lanca na kome se nalazi gumeni rastegljivi deo i kroz kukicu zategnite lance što je više moguće.

6. Nakon zatezanja, crni gumeni deo zakačite na najudaljeniji deo naspram kukice.

7. Lanci po montirani. Ali pre nego što krenete, pređite oko sto metara, i, ako je potrebno, ponovo ih zategnite, odnosno ponovite poslednja dva koraka.

Sa lancima, maksimalna dozvoljena brzina iznosi 50 kilometara na sat.

Ukoliko duže putujete sa postavljenim lancima, povremeno zaustavite vaše vozilo i izvršite proveru zategnutosti.

Čim dođete na očišćeni asfalt, skinite lance! Vožnja u takvim uslovima može oštetiti, kako lance, tako i vaše vozilo, a takođe i kolovoz, pa je u nekim zemljama propisana kazna za takvu vožnju.

Nakon upotrebe, lance je potrebno detaljnije očistiti i osušiti, kako bi vam duže trajali.

Alternative

Osim lanaca na tržištu ima i drugih rešenja koje omogućavaju vožnju po snegu i ledu.

"Čarape za sneg" su navlake koje se postavljaju na pogonske točkove i imaju prednosti u odnosu na klasične lance za sneg jer se zauzimaju minimum prostora u prtljažniku, a vožnja s njima je daleko tiša od ona s "bučnim" lancima.

I za njih važi pravilo da ih potrebno postaviti prvo na suvom, posebno zbog toga što je potrebno automobil pomerati nekoliko puta pre nego što ih postavite kako treba.

Kako se prave od tekstila, čim siđete sa snega ili leda na asfalt, potrebno ih je odmah skinuti sa točkova, kako ih ne biste uništili.

Na tržištu ima nekoliko modela ovih "čarapa", a cena im se kreće između 3 i 13 hiljada dinara.

Jedna od opcija su i jednokratne plastične vezice. One se jednostavno postavljaju na točkove dajući im dovoljno "gripa" za vožnju u snežnim uslovima.

Kao i kod lanaca, i sa njihovim alternativama ne bi trebalo ići brže od 50 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno za vožnju po snegu i ledu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Ako planirate da praznike provedete van grada, a posebno ako je neki planinski centar vaša destinacija, onda morati imati u kolima i lance za točkove.

Dakle, osim zimskih guma, i ovaj set je obavezan deo zimske opreme, od 1. novembra do 1. aprila, ako putujete van mesta prebivališta.

Korišćenje lanaca je obavezno ako naiđete na saobraćajni znak kojim se propisuje njihova upotreba, ali i na bilo kom putu pod ledom ili debljim slojem snega.

Dakle, velika je verovatnoća da će do planinskog vrha morati barem jednom da ih montirate.

Kod automobila s pogonom na prednjim ili na svim točkovima, lance treba postaviti na prednje točkove, dok kod automobila koji imaju pogon na zadnjim točkovima postoje dve mogućnosti. Bezbednija i skuplja opcija je da montiranje lanaca na svim točkovima, a jeftinija ali i manje bezbedna opcija jeste montiranje samo na zadnjim točkovima.

Prilikom odabira lanaca, vodite računa o njihovoj veličini. Svaku dimenziju guma prati i određena veličina lanaca. Tako gumi 205/55 R15 odgovaraju lanci iz grupe 80.

Neodgovarajući lanci, osim što možda nećete moći da ih montirate, mogu vam napraviti štetu na automobilu.

Montaža

Postavljanje lanaca nije komplikovano, ali nije loše da ih nekoliko puta montirate na "suvom", kako biste stekli rutinu. Ovo govorimo iz iskustva mnogih kojima je prvo postavljenje bilo na nekom planinskoj prevoju po mećavi.

Osim promrzlih prstiju, u takvim uslovima postoji i mogućnost da vam usled loše montaže oni skliznu s točkova, ali i da naprave štetu na vozilu.

Kako je bilo kakva akcija oko automobilskih točkova prljav posao, imajte u kolima i neke deblje zaštitne rukavice, kao i manju lopatu, koja treba da vam je sastavni deo zimske opreme.

Cena lanaca za sneg kreće od 1.500 dinara.

Evo i kratkog uputstva za postavljanje lanaca na točkove:

1. Lanci za sneg se sastoje iz dva dela - levog i desnog. Svaki deo ima svoj kompleks lanaca koji ide oko leve, odnosno desne strane točka.

2. Potrebno je glavnu sajlu (plastificiranu) provući iza točka i razgraničiti levi i desni kompleks lanaca - svaki na svoju stranu.

3. Krajeve sajle spojite iznad točka i lance prebacite preko gazećeg sloja gume, ka spoljnom delu felne.

4. Zakačite unutrašnji obojeni kraj lanca za crvenu kukicu.

5. Povucite kraj crvenog lanca na kome se nalazi gumeni rastegljivi deo i kroz kukicu zategnite lance što je više moguće.

6. Nakon zatezanja, crni gumeni deo zakačite na najudaljeniji deo naspram kukice.

7. Lanci po montirani. Ali pre nego što krenete, pređite oko sto metara, i, ako je potrebno, ponovo ih zategnite, odnosno ponovite poslednja dva koraka.

Sa lancima, maksimalna dozvoljena brzina iznosi 50 kilometara na sat.

Ukoliko duže putujete sa postavljenim lancima, povremeno zaustavite vaše vozilo i izvršite proveru zategnutosti.

Čim dođete na očišćeni asfalt, skinite lance! Vožnja u takvim uslovima može oštetiti, kako lance, tako i vaše vozilo, a takođe i kolovoz, pa je u nekim zemljama propisana kazna za takvu vožnju.

Nakon upotrebe, lance je potrebno detaljnije očistiti i osušiti, kako bi vam duže trajali.

Alternative

Osim lanaca na tržištu ima i drugih rešenja koje omogućavaju vožnju po snegu i ledu.

"Čarape za sneg" su navlake koje se postavljaju na pogonske točkove i imaju prednosti u odnosu na klasične lance za sneg jer se zauzimaju minimum prostora u prtljažniku, a vožnja s njima je daleko tiša od ona s "bučnim" lancima.

I za njih važi pravilo da ih potrebno postaviti prvo na suvom, posebno zbog toga što je potrebno automobil pomerati nekoliko puta pre nego što ih postavite kako treba.

Kako se prave od tekstila, čim siđete sa snega ili leda na asfalt, potrebno ih je odmah skinuti sa točkova, kako ih ne biste uništili.

Na tržištu ima nekoliko modela ovih "čarapa", a cena im se kreće između 3 i 13 hiljada dinara.

Jedna od opcija su i jednokratne plastične vezice. One se jednostavno postavljaju na točkove dajući im dovoljno "gripa" za vožnju u snežnim uslovima.

Kao i kod lanaca, i sa njihovim alternativama ne bi trebalo ići brže od 50 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno za vožnju po snegu i ledu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.