• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta rade PR agencije kad klijentu krene po zlu?

Izvor mondo.rs

O ovome i drugim temama bilo je reči na Međunarodnoj naučno-stručnoj konferenciji "PR Days Mostariensis" u Mostaru.

"Kriza je stvarnost svake organizacije i pojedinca, a krizno komuniciranje neizostavno, ali istovremeno i jedno od najzanemarenijih podrucja odnosa sa javnošcu", zakljucak je Medunarodne naucno-strucne konferencije "PR Days Mostariensis", koja je održana od 20. do 22. novembra na Filozofskom fakultetu Sveucilišta u Mostaru.

Više od 500 ucesnika razmenili su, cetvrtu godinu zaredom, svoja znanja i iskustva iz oblasti odnosa sa javnošcu. Konferenciju, cija je tema bila "Kriza i krizno komuniciranje", otvorio je predsednik Vlade Hercegovacko-neretvanske županije Nevenko Herceg, a naucnici i prakticari iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Velike Britanije, SAD… su kroz više od 60 razlicitih tema prezentovali i  analizirali savremene trendove u PR-u.

Agenciju Right, kao jedinu PR agenciju iz Srbije koja je ucestvovala na konferenciji, predstavljala je Dragana Todorovic, senior PR menadžer, cija je prezentacija "Potencijal tradicionalnih i savremenih vidova komunikacije u kriznom PR-u", kroz primere iz prakse, demonstrirala nezamenljivost tradicionalnih i moc savremenih vidova komunikacije.

"Kada je 2010. godine Toyota bila suocena sa krizom zbog problema sa papucicom za gas u svojim modelima širom sveta, upotrebljeni su tradicionalni vidovi komunikacije - svi vlasnici novih spornih automobila dobili su pismo sa informacijom u kojem servisu mogu da urade besplatan servis. Isto obaveštenje je potom poslato i na mejl adrese vlasnika automobila, a lokalni zvanicni sajtovi su jasno istakli isto obaveštenje. Time je Toyota pokazala da vlada krizom i brine o svojim kupcima", rekla je Dragana Todorovic u izlaganju i potom navela primer rešavanje krize koja je 2016/17. uzdrmala citav region.

Rec je o finansijskim poteškocama kompanije "Agrokor" u cijem vlasništvu su brojne kompanije i brendovi od kojih su mnogi klijenti agencije Right. Komunikaciona strategija podrazumevala je i tradicionalne i savremene alate. Konferencija za novinare je bila kljucna - medijima se obratio predsednik Srbije i objasnio mere koje preduzima vlada, s obzirom na to da je "Agrokor" jedan od najvecih poslodavaca u Srbiji.

Kriza je potom amortizovana prebacivanjem fokusa sa negativnih na pozitivne vesti, koje su potencirale pozitivne poslovne rezultate koje su postigle kompanije u okviru "Agrokora" u Srbiji. Takode, znatno su pojacane i CSR aktivnosti koje su potencirale društveno-odgovorno poslovanje.

O tradicionalnim i savremenim vidovima komunikacije govorio je i Timoti Kums, profesor na TeksasM&A univerzitetu. On je objasnio da društvene mreže ipak ne koriste svi, a i kada imaju profile nisu podjednako aktivni, zbog cega su tradicionalni mediji i dalje jedini nacin da se dopre do odredenih tipova ljudi.

"Nije sve samo u komunikaciji koju vi odašiljete, nego i kako koristiti ove kanale da biste slušali ljude - vrednije je slušati ljude na društvenim mrežama od ciste jednostrane komunikacije prema njima", rekao je tvorac "Situacijske teorije krizne komunikacije", jedne od najuticajnijih teorija o kriznom komuniciranju.

Posrebno zanimljivo bilo je cuti kako PR struku tretiraju mediji u Srbiji, a kako javno mnjenje, o cemu je govorio predsednik Upravnog odbora Društva Srbije za odnose sa javnošcu, Dušan Stojakovic. On je predstavio rezultate analize tekstova o odnosima sa javnošcu od pocetka 2019. koja je ustanovila da mediji u Srbiji u prvi plan stavljaju PR dogadaje, zatim vesti o nagradama koje se dodeljuju unutar struke, kao i o obukama i usavršavanjima koja se organizuju.

Sa druge strane, javno mnjenje PR struku posmatra u širem društvenom okviru, pre svega u kontekstu politike, estrade i sporta, i ima nizzamerki i ocekivanja.

"Od PR struke se ocekuje prizemnija i pristupacnija komunikacija, kada je u pitanju politika, kao i da proizvodi sadržaje koji su pogodni za širu publiku, a ne samo za strucnu javnost, kada je u pitanju brend komunikacija, kao i komunikacija same PR struke", rekao je Stojakovic.

Tokom "PR Days Mostariensis" predstavljeni su udžbenici iz oblasti komunikacija, kao i casopis "South Eastern European Journal of Communication", a održan je i Sajam strucne literature.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image