U odnosu na 2017. godinu, poslovni prihodi ostvarili su rast od 8,23 odsto, a neto dobit je veća za 2,14 procenta, navodi se u analizi i konstatuje da tržište marketinških komunikacija u Srbiji nastavlja da raste po svim finansijskih parametrima.
Najznačajnije povećanje prihoda zabeležile su agencije za digitalni marketing 22,4 odsto i agencije za odnose s javnošću - 18,3 odsto.
Na tržištu Srbije u 2018. godini agencije za tržišne komunikacije ostvarile su tržišno učešće od 25,8 odsto, a ova grupacija od 125 pravnih lica prihodovala je skoro 12,5 milijardi dinara (106,4 miliona evra), dok je "zabeležen pad neto dobiti za nešto više od 7 odsto".
U okviru industrije, najveće učešće u poslovnom prihodu imale su agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja - 46,6 odsto, što je bilo oko 22,5 milijardi dinara (191,5 milona €), dok im je neto dobit bila nešto veća od 1,48 milijardi dinara (12,6 miliona €).
Za godinu dana u Srbiji otvorena je 31 nova agencija od čega ih je 13 za tržišne komunikacije, a među novoosnovanima je devet agencija za digitalne komunikacije.
U ovom trenutku u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija i marketinga posluje 319 pravnih lica (bez preduzetnika) i više ih je za 10,7 odsto u odnosu na 2017. godinu.
"Primetan je veoma veliki procenat novoosnovanih pravnih lica u ovoj industriji, odnosno nastavak trenda usitnjavanja tržišta i otvaranja malih specijalizovanih agencija", konstatuje se u istraživanju.
Zarade u oblasti tržišnih komunikacija iznad su prosečne plate u Srbiji, a najviše na nivou industrije zarađuje se u agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, čiji je neto prosek oko 720 evra, dok su najmanje zarade, oko 270 evra, u agencijama za kliping i analizu medija.
Na nivou cele grane agencije u Srbiji (bez preduzetnika) zapošljavaju više od 3.500 ljudi, što je uvećanje od 4,93 odsto.
Novozaposlenih je najviše u agencijama za digitalni marketing, gde je porast veći od 17 odsto, i agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, gde je novozaposlenih preko 14 odsto.
Na nivou industrije marketinga u Srbiji pad poslovnog prihoda koji iznosi 3,2 odsto zabeležile su samo agencije za marketinška i društvena istraživanja.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!