• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KOLIKO VREDE REKLAME: Od marketinga zaradili 410 miliona evra

Poslovni prihod "industrije" marketinga u Srbiji u 2018. godini iznosio je 48,2 milijarde dinara, dok je neto dobit bila 2,5 milijarde dinara (21,3 miliona €), navodi se u istraživanju Marketing mreže.

 Izvor: SERCAN ERTÜRK/iStockphoto

U odnosu na 2017. godinu, poslovni prihodi ostvarili su rast od 8,23 odsto, a neto dobit je veća za 2,14 procenta, navodi se u analizi i konstatuje da tržište marketinških komunikacija u Srbiji nastavlja da raste po svim finansijskih parametrima.

Najznačajnije povećanje prihoda zabeležile su agencije za digitalni marketing 22,4 odsto i agencije za odnose s javnošću - 18,3 odsto.

Možda će vas zanimati

Na tržištu Srbije u 2018. godini agencije za tržišne komunikacije ostvarile su tržišno učešće od 25,8 odsto, a ova grupacija od 125 pravnih lica prihodovala je skoro 12,5 milijardi dinara (106,4 miliona evra), dok je "zabeležen pad neto dobiti za nešto više od 7 odsto".

U okviru industrije, najveće učešće u poslovnom prihodu imale su agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja - 46,6 odsto, što je bilo oko 22,5 milijardi dinara (191,5 milona €), dok im je neto dobit bila nešto veća od 1,48 milijardi dinara (12,6 miliona €).

Za godinu dana u Srbiji otvorena je 31 nova agencija od čega ih je 13 za tržišne komunikacije, a među novoosnovanima je devet agencija za digitalne komunikacije.

U ovom trenutku u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija i marketinga posluje 319 pravnih lica (bez preduzetnika) i više ih je za 10,7 odsto u odnosu na 2017. godinu.

"Primetan je veoma veliki procenat novoosnovanih pravnih lica u ovoj industriji, odnosno nastavak trenda usitnjavanja tržišta i otvaranja malih specijalizovanih agencija", konstatuje se u istraživanju.

Zarade u oblasti tržišnih komunikacija iznad su prosečne plate u Srbiji, a najviše na nivou industrije zarađuje se u agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, čiji je neto prosek oko 720 evra, dok su najmanje zarade, oko 270 evra, u agencijama za kliping i analizu medija.

Na nivou cele grane agencije u Srbiji (bez preduzetnika) zapošljavaju više od 3.500 ljudi, što je uvećanje od 4,93 odsto.

Novozaposlenih je najviše u agencijama za digitalni marketing, gde je porast veći od 17 odsto, i agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, gde je novozaposlenih preko 14 odsto.

Na nivou industrije marketinga u Srbiji pad poslovnog prihoda koji iznosi 3,2 odsto zabeležile su samo agencije za marketinška i društvena istraživanja.

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Paznja

Svaka roba (pro)nadje svog kupca!

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU