U odnosu na 2017. godinu, poslovni prihodi ostvarili su rast od 8,23 odsto, a neto dobit je veća za 2,14 procenta, navodi se u analizi i konstatuje da tržište marketinških komunikacija u Srbiji nastavlja da raste po svim finansijskih parametrima.
Najznačajnije povećanje prihoda zabeležile su agencije za digitalni marketing 22,4 odsto i agencije za odnose s javnošću - 18,3 odsto.
Na tržištu Srbije u 2018. godini agencije za tržišne komunikacije ostvarile su tržišno učešće od 25,8 odsto, a ova grupacija od 125 pravnih lica prihodovala je skoro 12,5 milijardi dinara (106,4 miliona evra), dok je "zabeležen pad neto dobiti za nešto više od 7 odsto".
U okviru industrije, najveće učešće u poslovnom prihodu imale su agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja - 46,6 odsto, što je bilo oko 22,5 milijardi dinara (191,5 milona €), dok im je neto dobit bila nešto veća od 1,48 milijardi dinara (12,6 miliona €).
Za godinu dana u Srbiji otvorena je 31 nova agencija od čega ih je 13 za tržišne komunikacije, a među novoosnovanima je devet agencija za digitalne komunikacije.
U ovom trenutku u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija i marketinga posluje 319 pravnih lica (bez preduzetnika) i više ih je za 10,7 odsto u odnosu na 2017. godinu.
"Primetan je veoma veliki procenat novoosnovanih pravnih lica u ovoj industriji, odnosno nastavak trenda usitnjavanja tržišta i otvaranja malih specijalizovanih agencija", konstatuje se u istraživanju.
Zarade u oblasti tržišnih komunikacija iznad su prosečne plate u Srbiji, a najviše na nivou industrije zarađuje se u agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, čiji je neto prosek oko 720 evra, dok su najmanje zarade, oko 270 evra, u agencijama za kliping i analizu medija.
Na nivou cele grane agencije u Srbiji (bez preduzetnika) zapošljavaju više od 3.500 ljudi, što je uvećanje od 4,93 odsto.
Novozaposlenih je najviše u agencijama za digitalni marketing, gde je porast veći od 17 odsto, i agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, gde je novozaposlenih preko 14 odsto.
Na nivou industrije marketinga u Srbiji pad poslovnog prihoda koji iznosi 3,2 odsto zabeležile su samo agencije za marketinška i društvena istraživanja.
Ubedljiva pobeda Zvezde pred Barselonu: Evrogol Maksimovića obeležio derbi na Marakani
Partizan posle drame do šeste uzastopne pobede: VAR provere, penali, haos na terenu i tri boda za crno-bele
Zvezda bez sedmorice važnih igrača na Barselonu: Muke za Milojevića, startna postava se već zna
Milojević se naljutio zbog Lalatovićeve izjave: Čekamo sad Tramp da pobedi, da nam i on pomogne
Vladan Milojević se ne plaši Barselone: Je l' znate vi kakav je ovo uspeh za srpski fudbal?!