Prema novim propisima, dizel vozila registrovana u Španiji pre 2005. ili 2006, i vozila na benzin registrovana pre 2000. više ne smeju da se voze od ponedeljka do petka od 7.00 do 20.00 na teritoriji grada od 1,6 miliona stanovnika.

Vlasnici tih vozila mogu da traže deset dana dozvole vožnje godišnje.

Vlasnici stranih vozila treba da traže dozvolu od gradskih vlasti da ih koriste u zoni zabrane u Barseloni uz pretnju kaznom od najmanje 100 evra.

Od 2021, kombiji, kamioni i autobusi koji najviše zagađuju će potpasti pod istu zabranu.

Prema gradskim vlastima, zabrana obuhvata 50.000 vozila dnevno i smanjiće emisiju azot dioksida za 15 odsto.

Glavni grad Španije, Madrid od pre godinu dana ograničio je vožnju u istorijskom centru na one koji stanuju u tom delu, dok oni koji nisu rezidenti mogu da koriste vozila ako ne zagađuju, odnosno ako su hibridna ili električna.

To je mnogo restriktivnija mera nego za Barselonu, ali zona na koju se odnosi je mnogo manja.

Gradonačelnica Barselone Ada Čolau je takođe nagovestila mogućnost uvođenja naplate za ulazak u grad od jula, kao što rade druge evropske metropole kao što su London, Stokholm i Milano.

Prema poslednjem izveštaju iz 2017. godine Barselona od 2002. prelazi nivo sitnih čestica dozvoljen prema Međunarodnoj zdravstvenoj organizaciji i nivo ugljen dioksida koji određuje Brisel.

Evropska komisija je krajem jula Španiju tužila Evropskom sudu pravde kao jednu od poslednjih zemalja od kojih Brisel traži da poštuje zakone vezane za kvalitet vazduha.