Porše, inače u vlasništvu Folksvagen grupe, saopštio je da je tokom 2019. kupcima isporučio 280.800 vozila ili 10 odsto više nego prethodne godine.

Najveći skok prodaje je ostvaren u Evropi, gde je kupce našlo 88.975 Poršeovih automobila, što je za 15 procenata više nego 2018. godine, izveštava CNBC.

Ipak, najveća Poršeova tržišta su Sjedinjene Države i Kina. U SAD-u je zabeležen rast prodaje od 7,0 odsto, na 61.568 vozila, dok je u Kini prodaja povećana za 8,0 procenata, na 87.752 jedinica.

Kupcima u Azijsko-pacifičkom, afričkom i bliskoistočnom regionu isporučeno je ukupno 16.458 vozila, što predstavlja porast od 7,0 posto u odnosu na 2018.

Generatori rasta su bila dva modela sportskih terenskih vozila - "kajen" (cayenne) i "makan" (macan). Širom sveta je isporučeno 92.055 "kajena", za 29 procenata više nego prethodne godine.

Porše će 2020. godine izaći na crtu vodećoj kompaniji za električne automobile – američkoj Tesli, sa potpuno električnim modelom "tejkan" (taycan), čiji će osnovni model sa četvoro vrata koštati u Americi 103.800 dolara, a verzija sa većom baterijom će startovati s cenom počev od 110.380 dolara.